דירות להשקעה באתונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

דירות להשקעה באתונהמחפשים נכסים להשקעה באתונה? ריכזנו עבורכם את כל הידע אותו תצטרכו לקבל לפני שתעשו את הצעד הזה.

בשנים האחרונות, השקעות הנדל"ן ברחבי העולם הולכות וגדלות, ואם שאלתם את עצמכם למה כל כך הרבה אנשים בוחרים להשקיע את מיטב כספם כה רחוק, התשובה היא חד משמעית – השקעה מינימלית לטובת תשואה מקסימלית. מרבית האנשים החיים במדינת ישראל שואפים לאותו המסלול, לעבוד קשה כל חייהם בשביל לקנות בית בהון עתק, וברגע שזה קורה, מבחינתם הם יכולים לנשום לרווחה. אך בפועל, ככל שהשנים עוברות, המסלול הזה הופך לכמעט בלתי אפשרי עבור הצעירים החיים במדינה. יוקר המחייה נעשה חמור יותר משנה לשנה ומותיר את רובנו מאחור. לא מעט אנשים כבר הבינו בגיל צעיר כי לקנות בית במדינת ישראל יהיה חלום שיתגשם אולי בעתיד הרחוק אחרי עבודה מאוד קשה ואפילו מפרכת. אבל עד אז? נמצא פתרון די יצירתי לבעיה זו, לפחות לשנים הקרובות. 

בואו נתחיל מההתחלה ונבין כיצד יתכן פער כה גדול במחירי הדיור בפרט ובשאר תשלומי המיסים והמחייה הזולה בכלל. בשנת 2008 פקד את יוון משבר כלכלי קשה אשר גרם לכלכלה היוונית להיחלש. בעקבות המשבר הכלכלי, לא מעט מהיוונים נכנסו למעגל העוני וחלקם הגדול אף נותר ללא קורת גג. דבר זה הוביל לירידת מחירים חדה, ומאז, עם חלוף השנים, הכלכלה היוונית מתאוששת. אמנם הדבר קורה לאט אך באופן בטוח. והמחירים? לשמחתנו הם לא ממהרים כלל לזנק לשמים בחזרה.

אז נכון, המחירים נמוכים בצורה משמעותית. אך אם כבר בחרנו להשקיע מחוץ למדינת ישראל למה כדאי להשקיע דווקא ביוון? 

לדעתנו, כדאי להשקיע דווקא ביוון משום שיוון שוכנת לחופי הים התיכון ולכן הינה יעד קרוב. הן מבחינה פיזית, הלוא טיסה בת שעתיים בלבד מפרידה בין ישראל ליוון, והן מבחינה תרבותית. כיום, התרבות היוונית די זהה לתרבות הישראלית. אנו רואים זאת דרך היחס החם והמיוחד של המקומיים והאווירה השמחה הנמצאת בכל מקום.

קראו עוד: רכישת דירה באתונה

 

דירות להשקעה באתונה: כך תדעו איזה סוג נכס מתאים לכם ובאיזה מקום

כפי שאתם כבר יודעים, קיימים מגוון סוגי נכסים ביעדים שונים ביוון. בשביל לדעת באיזה סוג נכס ובאיזו עיר אתם מעוניינים להשקיע, תצטרכו להחליט תחילה מה אתם רוצים שתהיה מטרת הנכס העתידי שלכם. אם אתם רוצים דירת נופש המיועדת לתיירים, תצטרכו לחפש באזורים אליהם נוהרים לא מעט תיירים. כגון רודוס, קורפו וכדומה.

אך אם לחלופין, אין לכם הרבה סבלנות להתעסק עם דירות נופש ואתם יותר בעניין שהנכס שלכם יהווה מקום להשכרה לטווח הארוך, תצטרכו להסתכל על זה באופן שונה. כלומר, סביר להניח כי מרבית האנשים אשר יחפשו דירה להשכרה ביוון, יהיו סטודנטים, אנשי עסקים, אנשים אשר נשלחו מסוכנויות כאלה ואחרות וכדומה. אותם אנשים שהרי כמובן יחפשו להגיע לעיר הגדולה, יחפשו באופן נואש להשכיר דירה לטווח הארוך, בשל העובדה כי הביקוש גדול יותר בצורה משמעותית מההיצע. העיר הכי מבוקשת ביוון היא לא אחרת מעיר הבירה של יוון, אתונה. וזאת בשל היותה כוללת מרכז שלטוני וכלכלי, תרבותי וגם תעשייתי.

 

דירות להשקעה באתונה: נכס להשקעה ברחבי העולם, ככה עושים את זה

למרבה הצער, כל תהליך כזה דורש פרוצדורה לא קטנה. אך עם הסבר והכוונה המתבצעים בצורה נכונה, לא תצטרכו להסתבך כלל. אספנו בשבילכם את כל הפרטים החשובים שעליכם לבצע, ואת כל הרבדים הרלוונטיים מהם חשוב שלא תתעלמו.

בראש ובראשונה, זכרו כי עליכם לעבוד בצורה מסודרת. לאורך כל טיולכם במסע אחר מציאת הדירה הנכונה עבורכם, רשמו הכל עד לפרטים הקטנים, שימו דגש על החסרונות של כל מקום והיו נכונים לדעת על מה אינכם מוכנים להתפשר. 

לאחר עשיית רשימות מסודרות, הגיעה שלב ההתלבטות והבחירה בנכס הרלוונטי. זהו אמנם חלק קצת מעייף אך חשוב במיוחד להמשך הדרך. 

סימנתם וי על השלבים הראשוניים ועכשיו אפשר להתקדם לחלקים ה"מורכבים". היוונים דורשים לראות כי ביצעתם מגוון פעולות שיוכיחו להם שאתם רציניים לגבי ההשקעות שלכם. הפעולות שיהיה עליכם לבצע הן:

  • פתיחת חשבון בנק המיועד לנכס בלבד- פתיחת חשבון בנק יווני נועדה על מנת לרכז עבורכם בצורה מסודרת את כל הפעולות, ההתנהלויות והתשלומים הנעשים סביב הנכס שלכם. אם זה נשמע לכם מסובך, אתם יכולים להיות נינוחים. כל מה שתצטרכו זה להוציא מהאתר של משרד הפנים תמצית רישום ולארגן מראש את המסמכים הבאים: תעודת זהות, תלוש משכורת אחרון ומסמך של החזר המס האחרון שקיבלתם. רצוי גם לבקש מהבנק שלכם מכתב "המלצה" עם חתימה, תתפלאו לדעת כמה הדבר מוסיף לרושם הרציני שיווצר עליכם בעקבות כך. לעיתים מכתב זה יהיה בגדר חובה ולהמלצת הבנק יתווסף גם פירוט היתרה שלכם ופעולות החשבון שבידיכם.
  • מציאת עורך דין מקומי- תפקידו של עורך הדין המקומי הוא לבחון את הנכס אותו בחרתם ולחקור אותו לעומק קורותיו. במידה שיש חוב מכל סוג שהוא על הנכס הנבחר, על עורך הדין לעדכן אתכם בזאת מיד. 
  • ניהול שיחת התשלום והגעה להחלטה סופית- בשלב הזה, אתם יודעים שהנכס שלכם היה בידיים טובות, הוא נקי מחובות והוא מוכן ומזומן לעבור לידיים שלכם. הדבר האחרון שיש לדבר עליו הוא כמובן התשלום. בשלב זה התשלום אמור להיסגר באופן סופי. קחו בחשבון כי בדרך כלל מקובל להשאיר מקדמה מראש, אך בדיוק לשם כך נועדה השיחה הזו.
  • אישורים וחתימות- זהו השלב האחרון לפני שהנכס הופך להיות שלכם. עקרונית, נשארו לכם רק חתימות סופיות על החוזה הנכתב בנוכחות עורך הדין המקומי וסגירת התשלומים.

שימו לב, בעזרת שגרירות יוון בישראל, תתרגמו את כל המסמכים, האישורים וההמלצות שיש בידכם ליוונית. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו