רכישת דירה באתונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

רכישת דירה באתונהאתונה היא בירת יוון ובה נמצאים כמה מהמבנים, המוזיאונים והמונומנטים היפים ביותר באזור, מה שהופך אותה ליעד תיירותי שממגנט אליו מיליוני תיירים בכל שנה. והיכן שיש תיירים רבים, יש השקעות נדל"ן. הנה המדריך המלא על רכישת דירה באתונה, המשיכו לקרוא.

הרבה אנשים מעוניינים לקנות דירה באתונה, כי זו עיר שמציעה הרבה הזדמנויות ייחודיות. כידוע, אתונה היא עיר נהדרת לסטודנטים, אמנים ואנשים שרוצים לחיות בעיר תוססת. עם זאת, יכול להיות קשה למצוא דירה שמתאימה לצרכים ולתקציב מוגדר. מאמר זה יעסוק בכל מה שצריך לדעת על רכישת דירה באתונה, כולל אזורים מומלצים לרכישת נדל"ן באתונה, טיפים לרכישת נכס באיי יוון ועוד. אבל לפני הכול, קצת רקע על אתונה.

רקע ומידע כללי על אתונה

בשנים האחרונות, רכישת דירה באתונה הופכת אטרקטיבית כי אתונה חווה גידול מהיר מבחינת אוכלוסייה ופיתוח. זהו אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב ערי אירופה, המציע הכול, מתרבות, מסעדות מעולות, מורשת היסטורית עתיקה ועד חיי לילה. ככזה, האזור הפך לאחד המקומות המבוקשים ביותר עבור גולים ותיירים כאחד, כמו גם עבור משקיעי נדל”ן.

כתוצאה מכך, יש כיום הזדמנויות רבות עבור גולים, יזמים ותיירים לרכוש דירה או בית באתונה. אם אתם מתכננים לקנות דירה או בית באתונה, קחו בחשבון כי אתונה לא קטנה ויש בה אזורים שונים המציעים סוגי דיור משתנים. 

מה הופך את אתונה ליעד אטרקטיבי?

אתונה היא עיר פופולרית כבר אלפי שנים והיא עדיין בצמיחה. זוהי בירת יוון ואוכלוסייתה מגוונת מאוד מבחינה דתית ותרבותית. בעיר חיי לילה פעילים במיוחד, מה שהופך אותה ליעד מושלם למי שרוצה ליהנות מהחיים במלואם. 

ישנן אטרקציות תרבותיות רבות באתונה, כגון האקרופוליס והמוזיאונים שבעיר, מה שהופך אותה ליעד תיירותי נחשק בכל העולם. בתוך כך, האקלים באתונה הוא ממוזג, מה שהופך את האזור למתאים לכל סוגי הפעילויות, כולל שופינג ופעילויות אחרות למשפחות, זוגות וקבוצות תיירים. בהיבט הזה, אתונה היא עיר שידועה בהיסטוריה העשירה, המורשת התרבותית והתשתית המודרנית שלה. נכון להיום, האזור מושך משקיעים רבים בשל יוקר המחיה הנמוך ואיכות החיים הגבוהה שלו. מה עוד על רכישת דירה באתונה? המשיכו לקרוא. 

נתונים כלכליים, יוון ואתונה – שוק הנדל"ן

אתונה היא העיר הגדולה ביותר ביוון, מה שהופך אותה למיקום אטרקטיבי להשקעה בנדל"ן. כיאה לעיר בירה גדולה, שוק הנדל"ן באתונה ראה כמה שינויים במהלך השנים האחרונות מאז המשבר הכלכלי שפקד את יוון בשנת 2008. הממשלה הטמיעה מדיניות חדשה כדי להפוך אותה לנגישה יותר למשקיעים זרים וביצעה שינויים במערכת המס, שעודדו השקעות נוספות במגזר זה ובענף הנדל"ן ביוון, אתונה. 

כאמור, שוק הנדל"ן באתונה חווה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות ומצביע על עלייה של 9.32% בהיבט של שיעור השינוי במחירי הנדל"ן. מחיר הנכס הממוצע באתונה הוא כיום בסביבות 60,000 אירו לדירת 3 חדרים, מה שהופך אותה לאחת הערים האטרקטיביות ביותר למגורים ולהשקיע בהן. בהיבט הזה, רכישת דירה באתונה מחייבת להכיר את נתוני השכירות באזור. הנה הם לפניכם: 

מחירי השכירות והתשואה באתונה 

באופן כללי ובאתונה בפרט, כלכלת יוון סבלה מאוד בשנים האחרונות עקב המשבר הפיננסי ואנשים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם. הדבר יצר ביקוש עצום לנכסים, שהוביל לעלייה משמעותית במחירי השכירות. נכון להיום, דמי שכירות חודשיים ממוצעים באתונה יכולים לעמוד על כ-1,400 אירו ומעלה. זאת, בעוד כי שיעור המס על הכנסה משכ"ד באתונה עומד על 7.5% בלבד. 

כיום, אתונה היא אחד היעדים הפופולריים ביותר להשקעות נדל"ן ביוון. משקיעים נמשכים לאתונה בגלל הביקוש הגבוה לנכסים ויוקר המחיה הנמוך, מה שהופך את האזור הזה למקום מצוין להשקיע בהזדמנויות נדל"ן לטווח ארוך וגם לטווח קצר. באתונה, מס רכישה של נכס עומד על 8% בלבד ועד 13%. ובעוד שמדינות אחרות באירופה מחייבות משקיעים9 לשלם מס על רווחי הון בגובה של 28% ומעלה, באתונה תצטרכו לשלם רק 15% מס על רווחי הון. בתוך כך, תשואה ממוצעת על נכס להשקעה באתונה יכולה להניב בין 6% לבין 10.5% ומעלה בשנה. 

קראו עוד: השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה

האזורים הכי מומלצים באתונה עבור השקעות נדל"ן 

אמנם זהו לא כלל אצבע, אבל רבים יגידו כי האזורים המומלצים ביותר להשקעות נדל"ן באתונה ממוקמים בחלקה הצפוני והמזרחי של העיר. בפועל, זה באמת נכון שהאזורים שזכו להתפתחות רבה הם אלו שבחלקים הצפוניים והמזרחיים של אתונה. אבל עם זאת, ישנם עוד אזורים נוספים באתונה שכדאי לקחת אותם בחשבון כאשר מחפשים להוציא לפועל רכישת דירה באתונה. 

כמו כן, כדאי לבדוק את האזור של קולונאקי, שם תמצאו אזור מרכזי מאוד עם הרבה שירותים בקרבה לכל נכס שתהיו מעוניינים לרכוש. יש באזור הרבה מלונות, מסעדות וחנויות בקרבת מקום זה לזה, מה שהופך את המקום ליעד נחשב בקרב תיירים וסטודנטים גם יחד. 

כמו כן, כאשר מחפשים להוציא לפועל רכישת דירה באתונה, כדאי לבחון אזורים כמו Glyfada. גליפאדה הוא אחד האזורים המומלצים לאנשים שמחפשים השקעה טובה, מכיוון שלאזור יש פוטנציאל רב בגלל קרבתו לחוף הים, לשטחים הירוקים ולמרכזי קניות סמוכים. יש בו גם חלק מהמבנים ההיסטוריים המדהימים ביותר באזור מהמאה ה-19, שעדיין עומדים על תילם היום.

למה לקבל ייעוץ פיננסי לפני השקעת נדל"ן באתונה? 

ישנן סיבות רבות לכך שיהיה מומלץ וחשוב לקבל ייעוץ פיננסי לפני השקעה באתונה. אחת הסיבות היא שהשוק יכול להשתנות במהירות ובדרסטיות במדינה זרה (לאו דווקא באתונה), מה שמחייב סיוע מאיש מקצוע שמכיר את שוק הנדל”ן במקומי במדינה בה תשקיעו את כספכם.

בסופו של דבר, השקעה בנדל"ן עלולה להיות קשה וגוזלת זמן, לכן חשוב שיהיה יועץ שיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות. היועץ הפיננסי המתאים יוכל לספק מידע וייעוץ חשובים לפני השקעה בנדל"ן, בין אם היא תצא לפועל באתונה או באזורים אחרים ביוון. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו