דירות למכירה ביוון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

דירות למכירה ביוון – כך תבחרו נכון דירות למכירה ביוון! 

דירות למכירה ביווןמשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם מצביעים על יוון כיעד המבטיח ביותר לשנים הבאות. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את כל החיסכונות שלכם בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו מספר נתונים חשובים אודות כדאיות ההשקעה מעבר לים התיכון. ישראלים רבים נוהרים לשטחה של יוון בשל יתרונות רבים של שוק הדיור המקומי על פני שוק הדיור בישראל, ובשל הקרבה הגאוגרפית שמאפשרת להם לנחות על אדמת יוון תוך כשעה וחצי של טיסה בלבד. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני החלטתכם להשקיע מעבר לים בכלל וביוון בפרט, לרבות הסיכונים והקשיים בהשקעות מעבר לים, היתרונות הגדולים בגינם משקיעים רבים בטוחים שיוון היא יעד מבטיח, מצב שוק הדיור המקומי בישראל ועוד. היכרות עם כלל הנקודות הללו תאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת אם להשקיע את חסכונותיכם מעבר לים ולוודא שאתם עושים זאת נכון ונמנעים מסכנות וקשיים רבים בדרך. 

 

המשבר הכלכלי העולמי של 2008 ריסק את הכלכלה היוונית וחתך את מחירי הנדל"ן בכ 50%!

ראשית, חשוב שתכירו את ההיסטוריה הכלכלית של יוון. לפני קרוב לשני עשורים יוון ספגה מכה כלכלית קשה. בשנת 2008, משבר כלכלי עולמי, יוון עמדה על סף פשיטת רגל. כמות המובטחים בשטחה יצאה משליטה והמיתון לא איחר להגיע. תושביה יצאו להפגנות על מצבם העגום ונאלצו להתמודד עם קשיים כלכליים חריפים במשך שנים ארוכות. אז מדוע בכל זאת משקיעים רבים מכל רחבי העולם נוהרים ליוון בשנת 2022? התשובה פשוטה – השתקמותה של יוון הרשימה רבים. גוש האירו תרם רבות ליציאתה של יוון מהמשבר הכלכלי העמוק שפקד אותה. בשנת 2012 חל השינוי המיוחל שהחזיר את האופטימיות לכלכלה המקומית. מאז ועד היום יוון מצליחה להציג השתקמות יציבה ומרשימה שגורמת למשקיעים רבים להאמין בה ולהרגיש מספיק בטוחים להשקיע בה את כל כספם. 

השינוי הגדול והשגשוג הכלכלי – כך יוון הצליחה לצאת מסף פשיטת רגל, עשרות אחוזי אבטלה ומיתון כבד

המשבר הכלכלי העולמי שפקד את יוון לא חס על שוק הדיור המקומי. מחירי נכסים רבים בכל מחוזותיה נחתכו בעשרות אחוזים. כלל המובטלים במחוזות יוון ניסו למכור את דירותיהם לטובת מחיה, אך ללא הצלחה. נתונים אלו הובילו את המחירים לרדת בכ 50% בממוצע ארצי. אך כפי שציינו מעלה, מאז יוון מצליחה להתמיד בהשתקמות מרשימה ויציבה. בשנת 2017 יוון הצליחה לצאת מהמיתון הכבד ולהתחיל להפריח את כלכלתה. בשנת 2017 הכלכלה המקומית רשמה צמיחה של 1.5%, בשנת 2018 הצמיחה שיחזרה את עצמה ועמדה על 1.5% נוספים ובשנת 2019 הצמיחה החלה לגדול ועמדה על לא פחות מ 1.9%. לאחר תום תקופת הקורונה הכלכלה המקומית ממשיכה בתנופת הצמיחה ונכון לשנת 2021 הכלכלה צמחה ב 5.7% ואת שנת 2022 היא צפויה להשלים עם צמיחה של 7.9% נוספים. 

 

הצמיחה הכלכלית המרשימה של יוון 

צמיחה כלכלית יציבה ועקבית מאפשרת למשקיעים רבים להרגיש בטוחים לחזור להשקיע במחוזותיה של יוון לאחר הקריסה הקשה בשנת 2008. סיכום צמיחת הכלכלה המקומית:

 

שנה  צמיחה
2017 צמיחה של 1.5% בשנה. 
2018 צמיחה של 1.5% בשנה. 
2019 צמיחה של 1.9% בשנה.
2021 צמיחה של 5.7% בשנה. 
2022 צמיחה של 7.9% בשנה. 

 

שוק הדיור המקומי לעומת שוק הדיור היווני – הכירו את ההבדלים המשמעותיים שגורמים לישראלים רבים לבחור להשקיע ביוון 

רגע לפני שנגע בכל היתרונות הגדולים של יוון בגינם משקיעים רבים מסמנים אותה כאחת המדינות המבטיחות ביותר לשנים הבאות, חשוב שתכירו את החסרונות בשוק המקומי שגורמים למשקיעים רבים להשקיע את כספם מעבר לים. שוק הדיור בישראל נמצא במצב שונה בתכלית משוק הדיור ביוון. ישנם ארבעה חסרונות משמעותיים בשוק המקומי שגורמים למשקיעים רבים לחפש מקומות טובים יותר להשקעה – יוון בפרט ומדינות רבות בכל רחבי העולם בכלל. ריכזנו עבורכם את כל החסרונות שאתם חייבים להכיר לפני שתחליטו האם כדאי להשקיע בשוק המקומי או שמא כדאי להתרחק אל מעבר לים. 

החסרונות הגדולים ביותר של שוק הדיור בישראל:

  • מחירי הדיור בשיא כל הזמנים – למעלה מעשור של עליות רצופות וכ 15%(!) בשנה החולפת בלבד

מחירי הדיור בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים לאחר למעלה מעשר שנים של עליות רצופות. נתון זה גורם למשקיעים רבים להעריך כי פוטנציאל הרטוח בישראל קטן מפוטנציאל הרווח ביוום בפרט ובמדינות רבות בכל רחבי העולם בכלל. שוק הדיור ביוון עדיין לא זינק מהקריסה הכלכלית הגדולה של שנת 2008, מה שמאפשר למשקיעים ליהנות מפוטנציאל השבחה גדול הרבה יותר. 

 

  • פגיעה במשקיעים הקטנים 

סיבה נוספת בגינה משקיעים רבים עוזבים את גבולות ישראל היא הפגיעה במשקיעים הקטנים. מחירי הדיור הגבוהים אינם מאפשרים למשקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך לרכוש נכסים איכותיים בפריים לוקיישן. המשקיעים הקטנים בישראל יאלצו להתפשר על נכסים ישנים וקטנים הממוקמים באזורי פריפריה. לעומת זאת, ביוון בפרט ובעוד לא מעט מדינות בכל רחבי העולם בכלל, ניתן לרכוש נכסים גדולים ומפוארים בפריים לוקיישן במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הדיור בישראל. 

 

  • אחוזי תשואה נמוכים – נעים סביב 2.1% – 4.5% בכל שנה

מחירי הדיור הגבוהים בישראל פוגעים באחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים. אחד מכללי האצבע שאתם חייבים להכיר בתור משקיעים הוא: ככל שמחירי הנכס גבוהים יותר, כך אחוזי התשואה שהוא יניב יהיו נמוכים יותר וכן להיפך, ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שהוא מניב גבוהים יותר. לכן, במדינת ישראל המשקיעים מקבלים אחוזי תשואה נמוכים במיוחד עבור השכרת דירותיהם – בין 2.1% ל 3.4% באזורי המרכז לבין 3.5% ל 4.5% לאזורי פריפריה 

 

  • ניסיון הממשלות להרחיק משקיעים 

נתון נוסף הגורם למשקיעים רבים לוותר על השקעה הסמוכה למקום מגוריהם בשטחי ישראל הוא הניסיונות של הממשלות השונות להרחיק את ציבור המשקיעים מהשוק המקומי. כפי שציינו לעיל, מחירי הדיור בישראל עולים במשך למעלה מעשר שנים רצופות. עליות אלה מקשות מאוד על הזוגות הצעירים להצליח לרכוש דירות מגורים. לכן, במטרה לצנן את עליות המחירים או אף לבלום אותם לגמרי, הממשלות השונות מנסות להרחיק ביקושים על ידי הוצאת המשקיעים מהשוק. איך עושים את זה? בעזרת שני צעדים מרכזיים:

  • העלאת מס הרכישה לדירה שניה מ 5% ל 8% כבר מהשקל הראשון – נתון זה הופך דירות רבות להשקעה ללא כשאיות עבור המשקיעים. בנוסף לאחוזי התשואה הנמוכים, הם נדרשים לשלם מיסים גבוהים במיוחד. 
  • ביטול האפשרות של משכון 50% מנכס קיים לטובת קבלת הלוואה על סך 50% מערכו לרכישת נכס נוסף – פגיעה זו באחת מאפשרויות המימון הטובות ביותר מקשה מאוד על המשקיעים המקומיים לאתר נכסים כדאיים להשקעה, מה שגורם להם להתחיל להשקיע מעבר לים. 

 

היתרונות הגדולים של הנדל"ן היווני 

אז לאחר שנגענו בכל הדגשים החשובים אודות מצבה הכלכלי של יוון והחסרונות הגדולים של שוק הדיור המקומי בישראל, חשוב שתכירו מספר יתרונות משמעותיים להשקעות נדל"ן ביוון. 

 

  • כלכלה מתפתחת 

כלכלת יוון הצליחה לצאת מהמצוקה הכלכלית אליה נקלעה לאחר המשבר הגדול של שנת 2008. נכון לכתיבת שורות אלה, כלכלתה מוכיחה עמידות, יציבות וצמיחה. משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כספם במדינות המנוהלות נכון מבחינה כלכלית שמוכיחות אחוזי צמיחה גבוהים. 

 

  • מדינה תיירותית 

האקלים הנוח ביוון מאפשר לתיירים רבים לבקר בכל מחוזותיה בכל ימות השנה. נתון זה הופך את יוון למתויירת, מה שמבטיח לא מעט יתרונות עבור כלל משקיעיה. מדוע התיירים הרבים מהווים יתרון לציבור המשקיעים? מכמה סיבות:

 

  • עליית ביקושים –

למרות שהתיירים הרבים שמגיעים למחוזותיה של יוון מגיעים לתקופת זמן קצרה, הם עדיין זקוקים לקורת גג לישון בה, מה שמגדיל את הביקושים לדיור. גידול ביקושים מוביל לעליית מחירי הנכסים ועליית מחירי השכירויות. 

 

  • אפשרות למקסם רווחים מהשכרת נכסים –

יתרון נוסף הוא האפשרות להשכיר נכסים לתיירים לתקופות זמן קצרות. משקיעים שבוחרים להשכיר נכסים לתקופות זמן קצרות יכולים ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד – בין 10% ל 15% בכל שנה.  

 

  • מחירי הדירות נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לישראל

משקיעים קטנים עם הון עצמי מוגבל? ביוון תוכלו להתחדש עם נכסים איכותיים בפריים לוקיישן ולא להתפשר על נכסים ישנים וקטנים באזורים מרוחקים. 

 

  • אחוזי תשואה גבוהים מהשכרת נכסים

אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים ביוון גבוהים בעשרות אחוזים מאלה המתקבלים בישראל – בין 6% ל 10% תשואה בכל שנה מהשכרת נכסים בלבד. 

 

  • מרחק גיאוגרפי – כשעה וחצי טיסה מישראל

חוששים לרכוש נכסים במדינות מרוחקות? יוון ממוקמת מרחק טיסה של כשעה וחצי בלבד מישראל. נתון זה גורם למשקיעים רבים מישראל לבחור להשקיע את מיטב כספם דווקא ביוון. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו