האם כדאי לקנות דירה ביוון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

האם כדאי לקנות דירה ביוון

האם כדאי לקנות דירה ביווןאם עד היום יוון היתה עבורכם בעיקר יעד קסום לבטן גב, ים וטברנות, עכשיו תוכלו לראות בה גם כמקור השקעות נדל"ן היכול להניב תשואה מכובדת למשקיעים. אדם הגדל במדינת ישראל לא ממש מרבה להתעסק בנדל"ן, אלא אם כן יש לו הרבה כסף. מחירי הדיור בישראל לא מאפשרים לזוג לרכוש דירה בלי "להשתעבד" לבנק לאורך רוב חייהם. לכן, המודעות בקרב הישראלים להשקעות נדל"ן נמוכה, מסיבות די מוצדקות כמובן. אך למזלנו ישנם גם מקומות אחרים בהם נוכל להשקיע את כספנו ואף להרוויח עליו תשואה די יפה. נכון, קניית נכס בארץ זרה מלווה בסיכון ולכן עליכם להיות זהירים וסבלניים. בשנים האחרונות הנדל"ן ביוון צבר תאוצה וניתן לראות יותר ויותר אנשים מתחילים להתעניין ואף לרכוש דירות בה. המשבר הכלכלי הגדול בו יוון היתה מצויה בעשור האחרון יצר הזדמנויות שוות אשר הביאו משקיעים מבפנים ומבחוץ להתחיל לקנות דירות להשקעה ביוון בעקבות קריסת מחירים דרסטית במחירי הדיור.

 

למה לי לקנות דירה ביוון ולא בישראל? ההבדלים הקטנים בין יוון וישראל

  • מחיר- במקרה זה בכלל אין תחרות, מחירי הדיור בישראל אפילו בשכונות מצוקה גבוהים בהרבה ממחירי הדירות ביוון. היום בישראל עם פחות ממיליון שקלים הסיכויים למצוא דירה ראויה למגורים, קל וחומר להשכרה בתשואה גבוהה, נמוכים בהחלט מיוון שם תוכלו למצוא דירות החל ממחיר של  300,000 שקלים באיזורים מבוקשים פחות, וככל שתשקיעו יותר מכספכם, התשואה תעלה בהתאם.
  • תשואה- התשואה שתקבלו עבור שכירות ביוון גבוהה בהרבה מישראל. לדוגמה, אם תרכשו דירה בבירת יוון, אתונה, תקבלו תשואה גבוהה של 5% בשנה ואפילו יותר. אל תשכחו שמחירי הדירות ביוון רחוקים מלהיות בשיאם ולכן מעבר ל5% תשואה משכירות על הנכס, ישנה גם תשואה במחירה הכללי של הדירה שתקנו. לעומת זאת, כידוע לכולם מחירי הדיור בישראל האמירו למדי בשנים האחרונות ונראה כי חלון ההזדמנויות להרוויח תשואה כוללת על דירה בישראל הולך ונסגר. מעבר לכך, התשואה עבור שכירות נמוכה בהרבה מנכסי דלא ניידי ביוון ועומדת על בין 2 ל-4 אחוזים.
  • מיסים- עוד לא נולד הבן אדם שאוהב לשלם מס ובינינו, כמה שפחות מס יותר טוב. בעקבות המשבר הכלכלי הגדול שפקד את האיחוד האירופי בכלל ואת יוון בפרט, הממשל היווני קיבל החלטות רבות המקלות על משקיעים מבית ומחוץ במטרה לדרבן משקיעים להשקיע בנדל"ן ביוון ולחזק את כלכלתם החלושה. יתר על כן, ישראל ויוון חתמו ביניהן על אמנת מס הקובעת כי על כל עסקת נדל"ן שתבצעו ביוון, תשלומי המס יהיו עבור היוונים ולא עבור מדינת ישראל ובכך תשלמו פחות. 

אין ספק שציינו פה שלושה יתרונות משמעותיים הקיימים בקניית דירה ביוון. אך כמובן שלא הכל ורוד וקיימים גם חסרונות. 3 חסרונות ברכישת דירה ביוון 

  • קושי בהתנהלות עקב חוסר הבנת השפה- אם הגעתם עד שלב זה של המאמר אתם באמת מתעניינים ברכישת דירה ביוון. אחרי הכל אתם אינכם מקומיים וישנם דברים שיכולים להשתבש בעסקאות שלכם. מומלץ בחום להיעזר בישראלי מנוסה שמכיר את שוק הנדל"ן ביוון וילווה אתכם לאורך כל תהליך הרכישה.
  • צורך בשיפוץ הנכס- בהרבה מקרים, לא די ברכישת נכס ביוון אלא תצטרכו גם לשפץ אותו. עליכם להתחשב בעובדה שהבנייה ביוון ישנה יחסית ומצריכה השקעה בנכס מעבר לקנייה שלו.
  • פגיעה כתוצאה מתופעות טבע- עליכם לדעת כי רעידות אדמה שכיחות ביוון עקב מיקומה הבעייתי מבחינה גיאוגרפית. בשנת 2021 התרחשה בכריתים רעידת אדמה בדרגה של 5.8 וגרמה נזק לרכוש ואף גבתה חיי אדם.

 

רכישת דירה ביוון, איזה פעולות בדיוק חייבים לבצע, שלב אחרי שלב אל עבר הנכס היווני הראשון שלכם

בראש ובראשונה אתם חייבים לבקר במדינה, לסייר בערים פוטנציאליות להשקעה, לסייר במבנים, להתרשם ולראות האם כל הדבר הזה מתאים לכם ואתם רוצים להתקדם אל עבר הרכישה בפועל. לאחר שהחלטתם שזה מתאים לכם ואתם הולכים על זה בכל הכוח תצטרכו לבצע מספר פעולות עד לקניית הנכס בפועל.

  • פתיחת חשבון בנק ומספר מס- הוציאו תמצית רישום ממשרד הפנים, דרך האתר שלהם בצורה קלילה ונוחה, הצטיידו במסמכים הדרושים לצורך השלמת הפעולה: צילום תעודת זהות, החזר מס אחרון, תלוש משכורת אחרון, הכל בהתאם לדרישת הבנק, תרגמו הכל ליוונית כמובן (כך היוונים דורשים, היעזרו בשגרירות יוון בישראל). חלק מהבנקים יבקשו שתציגו גם מכתב באנגלית בו הבנק שלכם "ממליץ" עליכם וחותם על המכתב. המכתב יכלול את פעולות החשבון שלכם, פירוט יתרות וכדומה (לראות שאתם "רציניים"). מספר המס נחוץ וישמש עבורכם למען כל פעולה הכרוכה במס. חשבון הבנק היווני ישמש אתכם עבור כל התשלומים וההתנהלות במדינה.
  • משא ומתן ובדיקות המתבצעות על ידי עורך דין- אז טיילתם לכם ברחבי יוון, ביצעתם חקר שוק ולבסוף מצאתם את הדירה אותה תרצו לקנות. הגיע הזמן לבצע משא ומתן עם המוכר ולהסכים על מחיר. לאחר שהגעתם להבנות מומלץ לנסח חוזה ולהיעזר בעורך דין מקומי. על עורך הדין האחריות לבצע מספר בדיקות בטרם תחתמו על חוזה המכירה ובין היתר יוודא כי אין חובות ועיקולים על הנכס. לאחר שעורך הדין ביצע את כל הפעולות הנדרשות תוכלו לחתום על חוזה. בין היתר תידרשו לתשלום מקדמה לבעל הדירה ובעניין סכום המקדמה, כל מקרה לגופו.
  • חתימה רשמית במשרד עורך דין- יש לכם את כל המסמכים, הגעתם להסכם עם בעל הדירה וניסחתם חוזה אשר מתאים לשני הצדדים. כעת תצטרכו לבצע העברה לחשבון הבנק שפתחתם לצורך קניית הנכס וכל התשלומים הנלווים (מס, תיווך, עורך דין וכו'). 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו