ההבדלים בין השקעה באתונה אל מול השקעה באיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

הרבה מאוד ישראלים גילו לאחרונה את יוון – לא רק כיעד תיירותי חביב להפליא אלא גם כמקום מצוין לרכוש בו נדל"ן לצורך השקעה. במצב כזה, עולה באופן טבעי שאלת האזור הספציפי שכדאי לחפש בו נכסים, ובפרט יש עניין הולך וגובר בהשוואה בין השקעה באתונה לבין השקעה באיים. כאן בעמוד תמצאו סקירה מפורטת של ההבדלים בין שתי האופציות, כך שתוכלו לקבל החלטות מושכלות.

 

מבחר האפשרויות

באופן טבעי באתונה אתונה, בירת יוון, היא שוק הנדל"ן המרכזי במדינה ולכן יש בה מנעד אפשרויות רחב יותר בהשוואה לאיים. מצד שני, אם אין לכם העדפה לגבי אי ספציפי, תוכלו למצוא שלל דירות טובות להשקעה גם באי כזה או אחר. בנוסף, עלות הנדל"ן באיים נמוכה יותר בהשוואה לאתונה, אם כי בשני האפיקים טווח המחירים מאפשר לכל אחד ולכל אחת למצוא נכס במסגרת התקציב הקיימת. עוד מכנה משותף הוא התשואה, שצפויה להיות גבוהה גם באתונה וגם באיים וזאת לנוכח המשך מגמת עליית המחירים בכל רחבי יוון בזכות הצמיחה הכלכלית.

 

טווח העלויות

לצורך רכישת נכס להשקעה באתונה תשלמו בין 1,600 ל-3,300 אירו למ"ר. המחירים הנמוכים יותר הם בשכונות המערביות והמזרחיות, ואילו בצפון העיר ובמיוחד בדרום רף המחירים גבוה יותר, סביב ה-3,000 אירו למ"ר. כך למשל אפשר לקנות דירה של 70 מ"ר במזרח או במערב אתונה בכחצי מיליון ש"ח (סכום שבישראל לא תמצאו בו דירה באף מקום כמעט, כולל לא בפריפריה). דירה גדולה וחדשה באזורי הביקוש בבירת יוון תעלה לכם כמיליון ש"ח – גם כן סכום שבארץ קשה למנף להשקעה בנדל"ן אלא אם כן לוקחים גם משכנתא.

בקורפו, אי מבוקש במיוחד להשקעות בנדל"ן, תוכלו למצוא נכסים בהחל מ-800 אירו למ"ר (ומצד שני גם בתי יוקרה ב-3,500 אירו למ"ר). כרתים, הגדול באיי יוון ולכן אופציה מבוקשת במיוחד להשקעה מחוץ לאתונה, טווח המחירים הוא 1,500-2,000 מ"ר. בלפקדה, שמחובר ליבשה בגשר ולכן הגישה אליו נוחה במיוחד, תמצאו דירות ובתים במחירים של סביב ה-300,000 יורו.

 

המכנה המשותף של אתונה והאיים

כדאי לדעת שהמכנה המשותף בין השקעות נדל"ן באתונה לבין השקעה בנדל"ן באי יווני נרחב ומשמעותי. למעשה יש הרבה יותר דמיון מהבדלים, כך שבסופו של דבר ההחלטה היא עניין של העדפות אישיות ומציאת נכס שיותאם באופן מושלם לצרכים הספציפיים שלכם. כך למשל דירת Airbnb ביוון, בין אם באיים ובין אם באתונה, יכולה לשמש גם אתכם כשתגיעו למדינה, ובמקרה כזה השאלה היא איפה תעדיפו לשהות, בעיר מרכזית או באי שקט (שגם בו מן הסתם יש לא מעט אפשרויות בילוי).

בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מומחים לנדל"ן ביוון כדי למצוא נכס מתגמל במחיר אטרקטיבי, ולהשלים את העסקה בזמן קצר ככל האפשר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו