שכונות להשקעה באתונה- חושבים להשקיע ביוון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

שכונות להשקעה באתונהמחפשים את השכונות האטרקטיביות ביותר להשקעה באתונה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל היתרונות הגדולים שיש לאתונה להציע משקיעים רבים מכל רחבי העולם, נכיר את החסרונות הגדולים של השקעה בשוק הדיור המקומי בישראל ונכיר מקרוב את השכונות באתונה שמסומנות על ידי משקיעים רבים מכל רחבי העולם כשכונות מנצחות שצפויות להניב אחוזי תשואה גבוהים במיוחד. נמאס לכם שכל החיסכונות שלכם יושבים בחשבון העו"ש או בפק"מ שמניב כמה עשיריות האחוז בכל שנה? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם חייבים להכיר על השקעות נדל"ן באתונה.

 

מדוע משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להשקיע מעבר לים? הכירו את הסיבות המרכזיות

נפתח באחת השאלות המרכזיות שמעסיקות רבים – מדוע לא מעט משקיעים מישראל בוחרים להשקיע במדינות שונות מעבר לים? לשאלה זו יש לא מעט תשובות, נגע במרכזיות שבהן. ראשית, חשוב להכיר את מצב שוק הדיור בישראל. שוק הדיור בישראל במגמת עלייה ברורה המשך שנים ארוכות. נכון לכתיבת שורות אלה הוא נמצא בשיאי כל הזמנים לאחר עלייה של כמה עשרות אחוזים בשנים האחרונות וכ 15% רק בשנה החולפת. מצב זה גורם למשקיעי נדל"ן רבים להעדיף שווקים אחרים בכל רחבי העולם משלוש סיבות מרכזיות.

 

  • מחירי הדיור גבוהים ואינם מאפשרים למשקיעים קטנים לרכוש דירות באזורי ביקוש

משקיעים קטנים ללא הון עצמי גבוה נדרשים להתפשר על דירות קטנות וישנות באזורי פריפריה.

 

  • מחירי הדיור מגלמים סיכויי השבחה נמוכים

עליות המחירים בשנים האחרונות גורמות למשקיעי נדל"ן רבים להעריך כי פוטנציאל ההשבחה נמוך בהשוואה לפוטנציאל ההשבחה במדינות רבות מכל רחבי העולם. ישנם שווקים רבים שמחירי הדיור בהם עלו בחצי בהשוואה לעליות בישראל.

 

  • מחירי הדיור פוגעים באופן ישיר באחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים

חשוב לדעת שקיים קשר ישיר בין מחיר הנכס לבין אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרתו. ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרתו נמוכים יותר. אחוזי התשואה המתקבלים בישראל נעים בין 2.2% לבין 4.7% לכל היותר.

 

שכונות להשקעה באתונה: הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים נוהרים דווקא לאתונה

אז למה דווקא אתונה? בירתה של יוון מצליחה למשוך לשכונותיה משקיעים רבים מכל רחבי העולם ולא בכדי. ריכזנו עבורכם את כל הסיבות בגינן המשקיעים נוהרים דווקא לאתונה.

קראו עוד: תהליך קניית בית ביוון

שכונות להשקעה באתונה: הכירו את היתרונות הגדולים של השקעות נדל"ן באתונה:

  • מצבה הכלכלי של יוון

לפני למעלה מעשור, בעת המשבר הכלכלי העולמי שפרץ ב 2008, הכלכלה היוונית הגיעה למצב של סף פשיטת רגל. מצבה הכלכלי של יוון היה לא פשוט, האינפלציה זינקה, המיתון העמיק, אחוזי האבטחה טיפסו ומחירי הדיור נחתכו. אך בשנים האחרונות הכלכלה היוונית מוכיחה התייצבות וחוסן בפני משברים כלכליים שונים. בעזרת סיוע כלכלי משמעותי, הכלכלה ביוון הצליחה להתאושש, ונכון לכתיבת שורות אלה היא יציבה עם תוכנית עתידית סדורה ומפורטת. מצב כלכלי יציב זה מאפשר למשקיעים קסים מכל רחבי העולם להשקיע את כל כספן ברכישת נכסים ברחבי יוון בכלל ובאתונה בפרט. היציבות הכלכלית מבטיחה לכלל המשקיעים שגם אם יוון תקלע למשבר כלכלי משמעותי, הם יהיו האחרונים להיפגע מכך. מעבר לכך, המשבר הכלכלי גורם ליתרון נוסף, שיובא בנקודה הבאה.

 

  • מחירי הדיור באתונה

יתרון נוסף ומשמעותי למדי הוא מחירי הדיור באתונה. כפי שציינו מעלה, מחירי הדיור ביוון קרסו בשנת 2008, שנת המשבר הכלכלי העולמי. מחירי הדיור במקום נחתכו בעשרות אחוזים, מה שמאפשר למשקיעים רבים כיום ליהנות ממחירים אטרקטיביים במיוחד. משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם סבורים כי מחירי הדיור באתונה צפויים להמשיך את מגמת העלייה היציבה שלהן ולטפס בכ 7% נוספים גם בשנה הבאה. בשונה מישראל, מחירי הדיור באתונה יאפשרו לכם לקנות דירה גדולה וחדשה הממוקמת בפריים לוקיישן, גם אם אין לכם הון עצמי גבוה במיוחד.

 

  • מיסוי נוח

הכלכלה היוונית מעודדת משקיעים זרים שיגיעו לרכוש נכסים במחוזותיה. יוון מבינה כי המשקיעים הזרים מסייעים לה לייצב ולחזק את כלכלתה, ולכן היא מעניקה הטבות מס משמעותיות למשקיעים זרים. כמה משמעותיות? ריכזנו עבורכם כמה מנתוני המס החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר בתור משקיעים באתונה:

 

מס רכישה 8% בלבד.
מס שבח בעת מכירה 0%.
מס על רווחים מהשכרת הנכס נקבע באופן פרוגרסיבי – כ 7.5% בממוצע.

 

חשוב להדגיש כי מעבר לכלל ההטבות הללו, בין יוון לישראל נחתמה אמנת מס המאפשרת למשקיעים הישראלים ליהנות מהשקעות בכל גבולותיה של יוון ללא תשלום כפלי מס כלל. חשוב להדגיש כי השקעה במדינות זרות שאינן חתומות על אמנת מס עם ישראל תחייב את המשקיעים לשלם כפל מס.

 

  • אחוזי תשואה גבוהים מהשכרת נכסים – בין 7% ל 10% בכל שנה

כפי שציינו מעלה, קיים קשר ישיר בין מחירי הנכסים לבין אחוזי התשואה שהם מניבים מהשכרתם. מחירי הדיור בישראל שוחקים את אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים. אחוזי התשואה באזורי המרכז בישראל נעים בין 2.2% ל 3.4% ואילו אחוזי התשואה המתקבלים באזורי פריפריה (בהם מחירי הדיור נמוכים יותר), נעים בין 3.5% ל 4.7% בלבד. באתונה תוכלו למצוא שכונות רבות בהן תקבלו אחוזי תשואה גבוהים משמעותית הנעים בין 7% ל 10% בכל שנה.

 

  • תיירים רבים

מעבר לכלל היתרונות שצויינו מעלה, חשוב לדעת כי אתונה מצליחה למשוך למחוזותיה מיליוני תיירים בכל שנה. התיירים הרבים מהווים יתרון משמעותי לציבור המשקיעים מכמה סיבות מרכזיות. ראשית, המשקיעים נהנים מעליית ביקוש לדיור באזורים תיירותיים. מדוע? על אף שהתיירים מגיעים לתקופות קצרות, הם עדיין צריכים קורת גג לישון תחתיה, מה שמעלה את הביקוש לדיור. עליית הביקוש לדיור מובילה לעליית מחירי הדיור וכן לעליית מחירי השכירות, מה שכמובן מטיב עם המשקיעים. שנית, משקיעים רבים בוחרים לשווק את הנכסים שלהם לתיירים לתקופות זמן קצרות. השכרות לתקופות זמן קצרות מאפשרות למשקיעים ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרות קצרות מועד נעין בין 10% ל 15% בכל שנה.

 

שכונות להשקעה באתונה: הכירו את השכונות הבולטות ביותר

נשמע מעניין? חשוב לדעת שלא כל השכונות באתונה אטרקטיביות להשקעה. איך תדעו לזהות את השכונות המובילות שכדאי להשקיע בהן? ריכזנו עבורכם מספר פרמטרים של השכונות המובילות.

 

שכונות הממוקמות לצד נתיבי תחבורה מרכזיים שכונות הממוקמות לצד נתיבי תחבורה מרכזיים מושכות משפחות רבות. מרביתן חושבות על יציאה מהשכונה למקומות העבודה וחזרה אליה בתום ימי העבודה בקלות ובנוחות. הביקוש הגבוה מוביל לעליית מחירי הדיור והשכירות.
שכונות הממוקמות לצד אזורים תיירותיים אזורים תיירותיים מושכים לא מעט תיירים בכל שנה, מה שמאפשר למשקיעים להשכיר נכסים לטווחי זמן קצרים.
שכונות הממוקמות לצד מרכזי פנאי, בילוי ובידור מרכזי פנאי, בידור ובילוי אף הם מצליחים למשוך ביקושים רבים הן לדיור והן לתיירות. כך או כך, שכונות הממוקמות לצד המרכזים הללו נהנות מעליות מחירים מהירות יותר בהשוואה לממוצע הארצי.

קראו עוד: השקעות ביוון

השכונות המובילות באתונה הן:

  • קולונאקי
  • פלאקה
  • מונסטיראקי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים
התקשרו עכשיו