קניית דירה באתונה – הכירו את כל היתרונות שיוון מציעה לכל משקיעיה! 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

קניית דירה באתונהחושבים להתחיל להשקיע את כל חסכונותיכם בענף הנדל"ן אך מחירי הדיור בישראל גבוהים מידי בשבילכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל היתרונות הגדולים ביותר של קניית דירה ביוון ובאתונה. יוון הפכה בשנים האחרונות ליעד מרכזי שמושך משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם (גם כאלה שיש ברשותם הון עצמי גבוה לרכישת דיור בישראל). אז אם גם לכם נמאס לראות את החיסכונות נערמים בחשבון העו"ש או בתוכניות חיסכון בנקאיות שאינן מניבות תשואה כלל, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

ממשבר לשגשוג – ההיסטוריה הכלכלית של יוון מהעשורים האחרונים 

רגע לפני שנעמיק ביתרונות הגדולים בגינם משקיעים רבים מכל רחבי העולם נוהרים למחוזותיה של יוון, חשוב שתכירו מעט מההיסטוריה הכלכלית של המקום. משקיעי נדל"ן אינם בוחנים את מחירי הנכסים, צפי  ההשבחה ואחוזי התשואה בלבד, אלא הם גם בודקים לעומק את מצבה הכלכלי של המדינה בה הם משקיעים. אז מה מצבה של יוון? נתחיל משנת 2008, שנת המשבר הכלכלי העולמי. בשנת 2008 יוון חוותה פגיעה משמעותית בכל חלקי כלכלתה. מחירי הדיור צנחו בעשרות אחוזים, אחוזי האבטלה זינקו בעשרות אחוזים, ורחובות המדינה התמלאו במפגינים שאינם מצליחים לסגור את החודש. מצבה הכלכלי של יוון היה בכי רע, על סף פשיטת רגל של ממש. מחירי הדיור נחתכו בכ 50% בממוצע (ישנם אזורים בהם נרשמה ירידה בשיעור חד של 70%!) מה שגרם לרבים לאבד אמון בשוק הדיור המקומי. 

קניית דירה באתונה: מחירי הדיור בקריסה, אחוזי האבטחה מזנקים והמיתון לא מאחר להגיע – יוון על סף פשיטת רגל  

במהלך המשבר גדול, יוון עמדה על סף פשיטת רגל ויציאה מגוש האירו, מה שאיים על המשך התקיימותה במתכונת שקדמה למשבר. יציאתה של יוון מגוש האירו היוותה סכנה למדינות שכנות וחברות בגוש, מה שגרם לכולם להתכנס לטובת שיקומה של יוון. כשאחוזי האבטלה בשיאים, מחירי הדיור בשפלים והמיתון לא איחר להגיע, חברי גוש האירו הגישו סיוע כלכלי משמעותי ליוון, מה שסייע לה לייצב את מצבה ולהתחיל הליך שיקום מבוסס. בשנת 2015 יוון חתמה עם הסכמים על כלל הנושים שלה, מה שאיפשר לה לעמוד חזרה על הרגליים ולייצר את מצב הכלכלה במחוזותיה. אט אט אחוזי האבטלה ירדו, מחירי הדיור התמתנו והמיתון חלף. בשנת 2017 החלה להיראות התייצבות משמעותית בשוק הדיור, וכן משנת 2018 ועד 2022 שוק הדיור המקומי נמצא במגמת עלייה. 

קראו עוד: השקעה באתונה

התייצבות כלכלית והתמודדות עם כל הקשיים

יוון הצליחה לצאת ממערבולת כלכלית משמעותית שאיימה על המשך קיומה, אך האם זו מדינה שכדאי להשקיע בה? משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם סבורים שכן. מדוע? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים בגינם משקיעים רבים נוהרים למחוזותיה השונים של יוון בכלל ולאתונה בפרט. 

 

קניית דירה באתונה: היתרונות הגדולים שאתונה מבטיחה לכל משקיעיה הם:

  • כלכלה יציבה 

כפי שציינו מעלה, משקיעי נדל"ן מקצועיים בוחנים את מצבה הכלכלי של המדינה בה הם בוחרים להשקיע. בחינה מעמיקה של כלכלת יוון מהשנים האחרונות מוכיחה כי היא אכן התגברה על כלל קשייה. נכון לכתיבת שורות אלה הכלכלה היוונית מוכיחה התייצבות ואיתנות אל מול קשיים כלכליים שונים שפוקדים את העולם כולו בשנים האחרונות. איתנות כלכלית מבטיחה שגם אם תתחולל קטסטרופה כלכלית נוספת, שוק הדיור המקומי יהיה האחרון להיפגע והכלכלה ויציבה תבטיח למשקיעים שמירה מיטבית על כל כספם. 

 

  • מחירי דיור אטרקטיביים

אחד היתרונות המשמעותיים שמושכים משקיעים רבים מישראל בפרט ומכל רחבי העולם לגבולות יוון הוא מחירי הדיור באזור. כפי שציינו מעלה, יוון חוותה משבר כלכלי משמעותי משנת 2008 ועד שנת 2015, מה שגרם לצניחה של מחירי הדיור באזור. מחירי הדיור נחתכו בממוצע בכ 50%, מה שמאפשר למשקיעים רבים לרכוש נכסים במחירים אטרקטיביים במיוחד. משקיעים רבים מישראל שאין ברשותם הון עצמי גבוה נדרשים להתפשר על דירה קטנה וישנה הממוקמת הרחק מאזורי הביקוש. לעומת זאת, ביוון בכלל ובאתונה בפרט, ניתן לרכוש נכסים אטרקטיביים באזורי ביקוש מרכזיים במחירים נמוכים מאלה המצויים באזורי פריפריה בישראל. 

 

  • אחוזי תשואה גבוהים – בין 5% ל 10% בכל שנה!

נתון נוסף ומשמעותי בבחינת אסור ההשקעה על ידי המשקיעים הגדולים ביותר הוא כמובן אחוזי התשואה שהנכסים מניבים מהשכרתם. אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שמנחים משקיעים רבים בבחירת השקעותיהם הוא – ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. כלל זה עובד גם הפוך, ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר. ניתן לראות זאת בישראל – אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים באזורי הביקוש (מחירי דיור גבוהים למדי) נעים בין 2.1% לבין 3.3%. לעומת זאת, אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרה באזורי פריפריה נעים סביב 3.4% ועד 5%. באתונה תוכלו ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים למדי – בין 5% ל 10% בכל שנה. 

 

  • הזדמנות השבחה משמעותית – עליה של כ 9.5% בשנה החולפת!

מעבר לעובדה שמחירי הדיור הנמוכים מאפשרים למשקיעים עם הון עצמי נמוך להתחדש עם נכסים אטרקטיביים בפריים לוקיישן וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים, הם גם מגלמים פוטנציאל השבחה גדול במיוחד. מחירי הדיור ביוון התרסקו בכ 50% בגין המשבר הכלכלי העולמי. בשנת 2017 החלה התייצבות במחירי הדיור ומאז המחירים אט אט עולים. בשנה החולפת מחירי הדיור ביוון זינקו בכ 9.5% בשנה בלבד. משקיעי נדל"ן רבים סבורים כי מחירי הדיור המקומיים יכולים להמשיך לעלות בקצב מהיר לעוד שנים ארוכות. אז אם גם אתם מחפשים מקום אטרקטיבי בעל פוטנציאל השבחה משמעותי, יוון בכלל ואתונה בפרט, היא התשובה עבורכם. 

  • אקלים מושלם – תיירים רבים בכל עונות השנה

אם לא די בכלל היתרונות שצויינו מעלה, קבלו יתרון נוסף ומשמעותי במיוחד. המיקום הגיאוגרפי של יוון מאפשר לכל תושביה ותייריה ליהנות מאקלים נוח במהלך כל עונות השנה. מזג האוויר מזמין לא מעט חופשות של תיירים מכל רחבי העולם, מה שהופך את יוון בכלל ואתונה בפרט, לתיירותיות במיוחד. ביוון מתגוררים כ 11,000,000 אזרחים ומבקרים בשטחה כ 30,000,000 תיירים בכל שנה. מדוע התיירים מהווים יתרון משמעותי כל כך עבור המשקיעים? משתי סיבות מרכזיות.

 

  • עלייה בביקוש לדיור – למרות שהתיירים הרבים מגיעים ליוון למספר ימים בודדים, הם עדיין זקוקים לקורת גג לישון תחתיה, מה שתורם לעליית ביקוש לדיור. עליית הביקוש מובילה לעליית מחירי הנכסים ולעליית מחירי השכירויות. 
  • אפשרות להשכיר נכסים לתיירים – השכרת נכסים לתיירים מאפשרת למשקיעים למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד, בין 10% ל 15% בכל שנה. 

 

  • קרבה גאוגרפית למדינת ישראל 

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר לישראלים רבים הוא המיקום הגאוגרפי של יוון. יוון ממוקמת מרחק טיסה של כשעה וחצי בלבד ממדינת ישראל, ולכן משקיעים ישראלים רבים בוחרים להשקיע במחוזותיה את כל חסכונותיהם. אחת הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים חוששים להשקיע מעבר לים היא המרחק הגאוגרפי. למרות שכיום יש לא מעט חברות ניהול נכסים שמאפשרות למשקיעים לטפל בכל בעיה בשלט רחוק, עדיין הקרבה הגאוגרפית חשובה לרבים. 

 

  • משקיעים גדולים זכאים לקבל מעמד של תושב – מעל 250,000 אירו

מתכננים להשקיע בגדול? בטח תשמחו לשמוע שמשקיעים גדולים נהנים מהטבה משמעותית ביוון. הממשל המקומי מעודד משקיעים זרים ומעניק להם מעמד של תושב. כמה צריכים להשקיע בשביל ליהנות מההטבה? מעל 250,000 אירו. 

 

  • מיסוי נוח ואמנת מס בין יוון לישראל 

המיסים שתידרשו לשלם על דירה להשקעה ביוון נוחים למדי. משקיעים רבים מכל רחבי העולם נוהרים לשטחה של יוון בגין המיסים הנוחים. לעומת זאת, במדינת ישראל הממשלות השונות מנסות להרחיק את המשקיעים מהשוק המקומי. מחירי הדיור בישראל נמצאים בשיאי כל הזמנים וממשיכים לטפס בקצב מסחרר. במטרה לבלום את מחירי הדיור, הממשלות השונות מרחיקות משקיעים ומקטינות את הביקושים. איך מרחיקים משקיעים? מעלים מיסים. מס הרכישה לדירה שניה עלה מ 5% ל 8% ואפשרויות המימון קטנו (כבר לא ניתן חמשכן נכס קיים לטובת קבלת 50% מערכו לרכישת נכס נוסף. ומה מצב המיסים ביוון? 

 

מס על הכנסה משכירות נכסים 7.5% בלבד. 
מס רכישה בין 8% ועד 13%.
מס רווחי הון (מהשבחת נכסים) 15% בלבד. 

 

כלל היתרונות הללו גורמים למשקיעים רבים מכל רחבי העולם לנהור למחוזותיה של יוון. הערים המובילות ביותר לדעת משקיעים רבים הן:

  • אתונה.
  • סלוניקי.
  • האי לפקדה. 
קניית דירה באתונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו