השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

השקעות נדלן ביוון ובאתונההשקעות נדל"ן ביוון אתונה – רוצים לעצור את שחיקת החסכונות שלכם ולהתחיל להשקיע בנדל"ן? המדריך הבא יעשה לכם סדר בכל הפרטים שאתם חייבים להכיר!

כבר למעלה מעשור שכספי הציבור הנעולים בתוכניות חיסכון בבנקים השונים או גרוע מכך, בחשבונות העו"ש מאבדים מערכם כ 2% מידי שנה. האינפלציה התמידית גורמת לכך שהשקל שקנה אתמול 2 מסטיקים, יקנה בעוד מספר שנים בודדות מסטיק אחד בלבד, כלומר הכסף קונה פחות. אם גם החסכונות שלכם יושבים בתוכנית החיסכון של הבנק שמניבות שברי אחוזים של ריבית חיובית, הגיע הזמן לעשות שינוי. אנשים רבים שמחליטים למשוך את כספם מהבנקים במטרה להשקיע אותם וליהנות מתשואה הולמת על כל חסכונותיהם בוחרים דווקא בעולם הנדל"ן. השקעות נדל"ן נתפסות בעיני רבים כהשקעות בטוחות ומניבות לאורך שנים ולכן אנשים רבים כיום בוחרים לרכוש דירות להשקעה. בשורות הבאות נרחיב אודות מסלולי ההשקעה הקיימים בעולם הנדל"ן, ביעדים החמים ביותר להשקעה בכל רחבי העולם, בהון העצמי הנדרש להשקעה בדירות מגורים מעבר לים (הרבה פחות ממה שאתם חושבים!), לסיכונים הכרוכים בהשקעה במדינות זרות ובדרך הבטוחה ביותר לבחור את ההשקעה המתאימה לפרופיל המשקיע שלכם. אז רגע לפני שאתם מושכים את כל החסכונות מתוכניות החיסכון בבנק, חשוב שתכירו את היעד האטרקטיבי ביותר בעולם בעיני משקיעי נדל"ן רבים ומקצועיים – אתונה שביוון. 

 

המשבר הכלכלי של יוון הביא לירידת מחירי הנדל"ן ב 30% עד 50% – משקיעים רבים רואים בכך הזדמנות של ממש! 

בשני העשורים האחרונים יוון מתמודדת עם לא מעט קשיים כלכליים משמעותיים שהביאו אותה לסף פשיטת רגל. היא כמעט הוצאה מגוש היורו והציבור שחי בה יצא לרחובות השקם וערב להפגנות ענק אודות ההתנהלות הכלכלית השגויה שהביאה אותה לשפל כלכלי חסר תקדים. הכל התחיל לאחר פרוץ המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008. יוון העניקה משכנתאות מנופחות לכל דורש ללא בדיקה מספיק מעמיקה ומקצועית אודות יכולת ההחזר של מבקשי ההלוואה. מצב זה גרם לכך שרוכשי דירות רבים שקיבלו הלוואות ענק מהבנקים המקומיים לא הצליחו לעמוד בכל ההחזרים וכך שלב אחר שלב, יוון החלה להיכנס לסחרור כלכלי שנגמר על סף פשיטת רגל. המשבר הביא לאחוזי אבטחה גבוהים במיוחד ולנקיטת צעדים של מדינות רבות בגוש היורו. הוצאתה של יוון ממדינות גוש היורו עתידה הייתה לפגוע בעוד לא מעט מדינות בגוש ולכן בשנים האחרונות כלל מדינות הגוש עושות כל שביכולתן במטרה לעזור ליוון להשתקם מהמשבר הכלכלי הגדול שפקד אותה. משקיעי נדל"ן רבים בתחילת דרכם שעוברים על הסקירה הכלכלית היסטורית של יוון נבהלים ובוחרים שלא להשקיע את כספם במיטה חולה שכבר הגיעה למצב של כמעט פשיטת רגל. לעומתם, משקיעי הנדל"ן המקצועיים שהצליחו להכפיל ואף לשלש את רוחב כיסם במשבר הכלכלי האחרון, רואים את התמונה באור אחר. 

 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: כך תחשבו את פוטנציאל הרווח שלכם – צפי לעליית ערך של עשרות אחוזים במחירי הדיור באתונה! 

מחירי הנדל"ן ביוון ירדו בכ 30% – 50% בעקבות המשבר הגדול. ירידה זו מוגדרת על ידי משקיעי נדל"ן מקצועיים כהזדמנות של ממש. חשוב לעמוד על נקודה חשובה שתעזור לכם לחשב נכון את פוטנציאל הרווח בהשקעות בכל תחום. ירידה של 50% בשווי הנכס מגלמת פוטנציאל רווח של 100% על הכסף, וזאת בחישוב שמרני של הגעה למחיר הדירה טרם פרוץ המשבר. לדוגמה דירת מגורים שנמכרה ביוון בכ 250,000 שקלים טרם פרוץ המשבר וכיום מוצעת למכירה במחיר של 125,000 שקלים (50% פחות), צריכה לעלות ב 100%, ממש להכפיל את ערכה בשביל להגיע למחיר שהייתה בו טרם המשבר הכלכלי (למרות שירדה רק 50%, היא תעלה ב 100% בשביל להגיע לאותו מחיר!). אך בכל זאת, מי אמר שדווקא עכשיו מחירי הדיור ביוון בכלל ובאתונה בפרט יתחילו להתאושש? אולי יקח עוד שנים ארוכות לצאת מהמשבר ואולי אף הירידה שנמשכה כמעט עשור תמשיך גם בשנים הקרובות? שאלות אלה מעסיקות משקיעים רבים ששומעים על ההיסטוריה הכלכלית ביוון. אז למה בכל זאת יוון מצליחה לרכז כל כך הרבה עיניים בקרב משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם? ישנן לא מעט סיבות לכך. 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: כל הסימנים לכך שהמשבר הכלכלי הסתיים ומכאן פני מחירי הדיור צפונה – המחירים סיימו את ירידתם ב 2017 

ראשית, חשוב לדעת שבשנת 2015 יוון וכלל נושיה הצליחו להגיע להבנות ואף חתמו על חוזה מסודר שנועד לסייע ליוון להיחלץ ממצבה הכלכלי. בחוזה מפורטות מספר רב של תוכניות סיוע שעתידות להזניק את הכלכלה היוונית למצבה טרם המשבר הגדול. מעבר לכך, בבדיקות מקיפות ומקצועיות שנערכו בנושא נראה כי מחירי הנדל"ן ביוון בכלל ובאתונה בפרט עצרו את ירידתן בשנת 2017. כלל הסיועים שהגישו מדינות הגוש ונושיה של יוון בהסכם מפורט מתחילים לעבוד. להערכתם של אנשי נדל"ן רבים, יוון בכלל ואתונה בפרט מצאו את תחתית מחירי הדיור ומכאן יש להם דרך ארוכה לעלות ולהתייצב על מחירים קרובים לאלה שהיו טרם פרוץ המגיפה. נתון נוסף וחשוב הוא עליית הביקוש לעומת ההיצע הנמוך בעיר אתונה. אתונה, בירת יוון מרכזת את מירב העניין של משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם. כידוע, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תנועת מחירים של נדל"ן בפרט וכל מוצרי מכירה בכלל הוא ביקוש והיצע. כאשר הביקוש גבוה מההיצע, נראה עליות מחירים וכן להיפך, כאשר ההיצע גדול מהביקוש נראה ירידות מחירים. באתונה ניתן לראות את חזרת הביקושים בשנים האחרונות כך שכיום הביקוש גדול מההיצע, מה שבהכרח יביא לעליית מחירים גם בטווח הקצר. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים ביותר בהשקעה בעיר אתונה שביוון כך שתוכלו לשפוט בעצמכם את כדאיות ההשקעה מעבר לים. 

 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: אז היתרונות הגדולים בגינם משקיעי נדל"ן רבים בוחרים דווקא את אתונה בפרט ויוון בכלל הם:

  • משבר כלכלי שהגיע לקיצו – כפי שהסברנו מעלה, משקיעי נדל"ן מנוסים רואים במשברים כלכליים הזדמנויות רבות המאפשרות לרכוש נכסים במחירים מוזלים וליהנות מעליית ערכם בעשרות אחוזים עם התאוששות המדינה ממצבה הכלכלי. ביוון יש את כל הסימנים להתאוששות כלכלית מואצת כך שהסיכון שהמשבר ימשיך להחריף ולהעמיק קטן. 
  • מחירים נמוכים – בשל המשבר הכלכלי הגדול ביוון, שוק הנדל"ן המקומי ירד בכ 30% – 50% באזורים השונים. נתונים אלה מאפשרים למשקיעים רבים להתחדש עם נכסים להשקעה גם אם הם הצליחו לחסוך עשרות אלפי שקלים בלבד. הנכסים הזולים כוללים שני יתרונות, הראשון הוא אחוזי תשואה גבוהים על השכרת הנכסים. אחד מכללי האצבע של משקיעי נדל"ן רבים אומר שככל שהנכס זול יותר, כך התשואה מהשכרתו תהיה גבוהה יותר. היתרון השני הוא כמובן פוטנציאל הרווח הגדול עם עליית מחירי הדיור. ככל שהנכסים נמכרים במחירים מוזלים יותר, כך פוטנציאל הרווח גדול יותר ובאזורים רבים ביוון כמו באתונה למשל, ישנם נכסים שצפויים לעלות בעשרות אחוזים תוך זמן קצר. 
  • קירבה לישראל – משקיעי נדל"ן רבים חוששים לעזוב את שוק הדיור המקומי בטענה שהם צריכים לראות את הנכסים שלהם בעיניים. השקעה במדינות מרוחקות מישראל מחייבת את המשקיעים להשקיע לא מעט כסף עבור טיסות וביטול ימי עבודה בכל פעם שהם ירצו לבקר בנכס שלהם, מה שהופך את ההשקעה כולה ליקרה ומסורבלת. יוון לעומת זאת ממוקמת בסמיכות גיאוגרפית למדינת ישראל כך שכל משקיע שבאמת רוצה לבקר בנכס שלו, יוכל לעשות זאת בקלות, במהירות וללא הוצאות גבוהות. 
  • תיירות ענפה – יוון בכלל ואתונה בפרט מושכות תיירים רבים מידי שנה. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה מתמדת בכמות התיירים המגיעים לאזור, מה שכמובן מהווה יתרון משמעותי עבור כלל המשקיעים. התיירים הרבים מסייעים להתפתחותה של הכלכלה המקומית אך מעבר לכך, מאפשרים למשקיעים רבים להציע את הנכסים שלהם לשכירויות קצרות טווח לתיירים שהגיעו לבקר באזור. חשוב להדגיש שמסלול השכרה לטווחי זמן קצרים כולל רמות סיכון גבוהות יותר, אך מנגד הוא מתגמל את בעליו באחוזי תשואה גבוהים במיוחד. התשואה הממוצעת שמתקבלת מהשכרת דירת מגורים רגילה נעה בין 7% עד 10% לכל היותר בעוד אחוזי התשואה על השכרת דירה לתיירים לטווחי זמן קצרים נעים בין 10% ל 15%. 
  • מעמד תושב – הממשל היווני בוחר לחבק את המשקיעים הזרים ומאפשר להם ליהנות מתנאים חסרי תקדים. לעומתו, ממשלות רבות בכל רחבי העולם מקשות על משקיעים המגיעים מעבר לים וממסה אותם בשלל מיסים גבוהים ומיוחדים הקיימים רק למשקיעים זרים. הממשל ניווני מעניק מעמד של תושב לכל משקיע זר שרכש נכסים או אף נכס בודד בעלות של 250,000 אירו ומעלה. אם כבר במיסים עסקינן, חשוב לדעת שהמס על משקיעים זרים הינו מס פרוגרסיבי הנקבע בהתאם לסך ההכנסה של כל משקיע. המסיסים נעים בין 15% ל 40% לכל היותר. 

 

כל מה שחשוב שתכירו על בירתה של יוון – אתונה! 

לאחר שנגענו בהיסטוריה הכלכלית של יוון ובכל היתרונות הגדולים ביותר להשקעות נדל"ן באזור, חשוב שתכירו מספר פרטים חשובים אודות העיר שמצליחה למשוך הכי הרבה משקיעים זרים, בירת יוון – אתונה. אתונה עומדת על תילה קרוב ל 4,000 שנה וכוללת לא מעט מקומות היסטוריים ומעניינים המצליחים למשוך תיירים רבים מידי שנה. מעבר לכך, אתונה מהווה מרכז ליוון כולה וכוללת לא מעט מרכזי תרבות, בתי עסק, תיירות ועוד. כלל היתרונות הללו גורמים למשקיעים רבים לבחור דווקא באתונה כיעד ההשקעה הטוב ביותר ביוון. התשואה הממוצעת על דירת מגורים להשכרה באתונה היא בין 7% ל 10% מידי שנה בהשוואה לכ 2.5% עד 5% במדינת ישראל. אם גם אתם רוצים ליהנות מנכסים זולים להשקעה ללא צורך במשכנתאות גדולות ומנופחות עם אחוזי תשואה כפולים מאלה שתוכלו לקבל בישראל, נדמה שאתונה היא התשובה הטובה ביותר עבורכם. רגע לפני שאתם יוצאים לשטח ובוחרים את הנכס המתאים ביותר להשקעה שלכם, חשוב שתדעו שישנם לא מעט מסלולי השקעה ביוון בכל ובאתונה בפרט. בחרנו עבורכם את כל מסלולי ההשקעה הטובים ביותר שיניבו לכם אחוזי תשואה גבוהים ברמות סיכון משתנות. 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: הכירו את פרופיל המשקיע האישי שלכם והתאימו אותו למסלול ההשקעה המתאים ביותר – המסלול הבטוח 

לכל משקיע יש פרופיל משקיע אישי המתאים לסכומי השקעתו ולרמות הסיכון שהוא מוכן לקחת. בעיר אתונה שביוון יש מגוון רחב של נכסים שיוכלו להתאים לכמה מסלולי השקעה שונים. לפני שאתם ממהרים לבחור דירת מגורים להשקעה במטרה להשכיר אותה לטווח ארוך, חשוב שתכירו את כל המסלולים הקיימים כך שתוכלו לבחור את המסלול המתאים ביותר לפרופיל המשקיע האישי שלכם. אז המסלול הראשון והמוכר ביותר באתונה הוא כמובן הנדל"ן המניב. נדל"ן מניב הוא מסלול ההשקעה הגדול ביותר בעולם הנדל"ן וברוב המקרים משקיעים מתחילים בוחרים אך ורק בו. הסיבה המרכזית לכך היא רמת בטיחות ההשקעה. המסלול המניב מבטיח למשקיעים בו עסקאות סולידיות ובטוחות שיניבו להם שכירות חודשית באופן קבוע. הסיבה בגינה מסלול זה נחשב לבטוח כל כך היא הביקוש הקשיח שקיים לדיור. אנשים תמיד יצטרכו קורת גג לגור בה, מה שהופך את הנכס שלכם למוצר שהביקוש אליו קיים לנצח. מעבר לכך למסלול זה יש עוד לא מעט יתרונות משמעותיים שמצליחים למשוך משקיעים רבים לרכישת נכסי מגורים והשכרתם לתקופות זמן ארוכות. רוצים להכיר את כל היתרונות והחסרונות של מסלול השקעת נדל"ן מניב באתונה? ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתכירו.

יתרונות  סיכונים/חסרונות 
מסלול השקעה ברמת בטיחות גבוהה בחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי
הכנסה חודשית יציבה ובטוחה בחירת שוכרים שהורסים את פנים הדירה
שני מסלולי רווח: שכירות ועליית ערך הנכס  בחירת שוכרים שלא מוכנים לפנות את הדירה בתאריך הכתוב בחוזה
השקעה פסיבית המצריכה מהמשקיע התעסקות מינימלית אחוזי תשואה נמוכים בהשוואה למסלולי השקעה אחרים. נעים בין 7% ל 10% מידי שנה

 

כך נהנים מהיתרונות ומתגברים על הסיכונים 

מסלול השקעה זה מתאים לפרופיל משקיע סולידי המעוניין לקבל הכנסה חודשית קבועה ללא התעסקות יומיומית. חשוב להדגיש שמסלול זה נהנה משני נתיבי רווח כאשר הראשון הוא מהשכירות הקבועה והשני הוא מעליית ערך הנכסים במרוצת השנים. בחירת נכסים נכונים בעיר אתונה יכולים לעלות בעשרות אחוזים בשנים הקרובות כך שעל אף אחוזי התשואה הממוצעים שמסלול זה מציע, בהתחשב בעליית הערך הצפוייה הוא יכול להתברר כרווחי יותר ממסלולים אחרים עם אחוזי תשואה שנתיים גבוהים יותר. באשר לסיכונים – משקיעי נדל"ן רבים הבוחרים במסלול השקעה זה בודקים היטב את כל השוכרים שלהם לפני שהם חותמים על חוזה. איך בודקים? ישנן לא מעט שיטות לכך. ראשית, חשוב לבחון לעומק את שלושת תלושי השכר האחרונים של השוכר הפוטנציאלי. בחינה מעמיקה של תלושי השכר תאפשר לכם להעריך האם הוא יוכל לעמוד בכל התשלומים החודשיים או לא. שנית, בעזרת שיקים של השוכרים הפוטנציאליים ניתן לבדוק האם יש להם שיקים שחזרו בשנים האחרונות. בדיקה זו אף היא תעזור לכם לוודא שהשוכרים הפוטנציאליים שלכם אכן יצליחו לעמוד בכל חודשי ההחזרים. שלישית, חשוב לוודא בנוסף שהשוכרים הם אנשים טובים שיודעים לשמור על הבית ואף לצאת ממנו בתום החוזה. מסיבה זו משקיעים רבים מבקשים מהשוכרים את מספר הטלפון של השוכר הקודם שלהם (ומוודאים שאכן מדובר בשוכר כמובן). חשוב לשאול האם השוכרים שמרו יפה על הדירה והאם הם הסכימו לפנותה בתום תקופת החוזה. 

 

רוצים להתחדש במשרד או במכולת שכונתית? אחוזי התשואה במסלול המסחרי יהיו גבוהים יותר! 

מסלול ההשקעה הבא שיכול להתאים להשקעה באתונה הוא מסלול השקעה מסחרית. לא מעט משקיעי נדל"ן בוחרים להשקיע את כספם בנדל"ן מסחרי במטרה ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים יותר. מסלול השקעה זה נחשב למעט יותר מסוכן מהמסלול המניב, אך הוא מזכה את הבוחרים בו בתשואה עודפת הנעה בין 10% ל 15%. בעיר אתונה ישנם לא מעט נכסים מסחריים שיכולים להתאים למשקיעים רבים. אם התשואה גבוהה יותר, למה לא כולם משקיעים בנכסים מסחריים? התשובה לכך נעוצה בפרופילי המשקיעים השונים. מסלול השקעת נדל"ן מסחרי נחשב למסוכן יותר בשל הביקושים שיכולים לרשת בגין שלל סיבות. כפי שהסברנו מעלה, הנדל"ן המניב מבטיח לבוחרים בו רמת בטיחות גבוהה במיוחד בעקבות הביקוש הקשיח שלא צפוי להשתנות כלל. בנדל"ן המסחרי ישנם שינויים רבים ברמות הביקוש בעקבות שינויים במשק או אף מגיפות כדוגמת מגיפת הקורונה שפרצה בסין בסוף שנת 2019. מגיפת הקורונה הורידה ביקושים רבים ללא מעט נכסים מסחריים כך שחנויות רבות נאלצו להישאר ללא שוכרים וכן עובדי משרדים רבים הוצאו לעבודה מהבית. השקעות בנדל"ן מסחרי מעניינות אתכם? עבורכם את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים של המסלול. 

יתרונות  חסרונות/סיכונים
אחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 10% ל 15%  רמת סיכון גבוהה יותר בהשוואה למסלול השקעה בנדל"ן מניב
מחירים נמוכים המאפשרים לכל משקיע עם חיסכון קטן להתחדש בנכס מסחרי להשקעה   רווח ממקור אחד בלבד – שכירות 
ביקושים לא יציבים שיכולים לרדת בעשרות אחוזים תוך זמן קצר

 

חשוב להדגיש ולומר כי גם ערכם של נכסים מסחריים יכול לעלות, מה שיבטיח למשקיעים בהם נתיב רווח נוסף. אך שוק הדיוק שונה בתכלית משוק הנדל"ן המסחרי ולכן מחירי משרדים או חנויות לא יעלו בקצב זהה למחירי הדיור. באתונה הביקוש לדירות מגורים. עולה בהתמדה מזה מספר שנים בעוד מחירי הנכסים המסחריים נשאר כמעט ללא תזוזה. אז אם גם אתם רוצים להתחדש בנכס מסחרי בעיר אתונה, חשוב לקחת בחשבון שרמת הסיכון בהשקעה שלכם תהיה מעט גבוהה יותר מרמת הסיכון בהשקעה בנדל"ן מניב. 

 

המסלול המהיר שישאיר אתכם נזילים – כך תגדילו את ההון העצמי בעשרות אחוזים תוך מספר חודשים 

אתונה מציעה למשקיעיה מסלול השקעות נוסף המסתכם בעסקאות אקזיט בנדל"ן למגורים. משקיעי נדל"ן רבים בוחרים לקנות ולמכור נכסים תוך זמן קצר במטרה להישאר נזילים ולהגדיל את ההון העצמי שלהם במהירות. אם גם אתם רוצים להישאר נזילים ולהגדיל משמעותית את ההון העצמי שלכם תוך זמן קצר, חשוב שתכירו את המסלול הבא. מסלול עסקאות אקזיט בנדל"ן נחשב למסלול המסוכן ביותר מבין השלושה. מעבר לכך, המשקיע במסלול זה יהיה חייב להיות אקטיבי בכל שלבי השקעתו ולחפש את הדירה המתאימה ביותר בשוק במשך ימים, שבועות ולעיתים אף חודשים ארוכים. הבסיס העומד מאחורי מסלול השקעה זה הוא קניית נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, השבחתם תוך זמן קצר ובעלות מינימלית של כמה אלפי שקלים בלבד ומכירתם במחירי השוק ואף למעלה מכך. נשמע מעניין? הכירו את כל היתרונות והסיכונים במסלול השקעה זה

 

יתרונות  חסרונות/סיכונים
מסלול המשאיר את כספי המשקיע נזילים  רמת סיכון גבוהה 
רווחים גדולים תוך זמן קצר ויתור על עליית ערך הנכסים
התעסקות מעניינת ויומיומית (לאוהבי התחום)  תשלומי מיסים מהרווחים (בגין המכירה המהירה)
עבודה רציפה של שעות ארוכות מידי שבוע

 

ממה חשוב להיזהר כשבוחרים לבצע עסקאות אקזיט בנדל"ן? 

הסיכונים במסלול זה נחשבים לסיכונים הגדולים ביותר בהשוואה לשני מסלולי ההשקעה שהובאו מעלה. הסיכון המרכזי הוא בחירת דירות מגורים המוצעות למכירה במחירים זולים בגין פגיעות פיזיות או בעיות משפטיות שיש לנכס. לא מעט משקיעי נדל"ן במסלול האקזיטים מצליחים לאתר נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, אך הם לא יודעים להצביע על הסיבה לכך. נכסים רבים בעיר אתונה בפרט ובכל יוון בכלל מוצעים במחירים נמוכים ממחיר השוק בגין בעיות שונות בנכס או בעיות משפטיות שונות. משקיע שלא ידע להיזהר מכך, עלול למצוא את עצמו מסתבך עם דירות שהוא לא יצליח למכור, גם במחירים נמוכים יותר מהמחיר בו הוא קנה. לכן, מסלול זה מחייב כל משקיע שבוחר בו לבדוק היטב את הנכסים שהוא מאתר במטרה לוודא שאין סיבה אמיתית לכך שהם נמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. רוב ככל המשקיעים במסלול זה מצליחים לאתר מגוון נכסים מוזלים, העיקריים שבהם הם: דירות ירושה, דירות נטושות שהצליחו למצוא את בעליהן, שירות מכונס נכסים ועוד. הצלחתם לאתר נכס במחיר נמוך ממחיר השוק? אל תמהרו לקנות אותו!

 

החלטתם להשקיע באתונה בירת יוון? הכירו את כל המיסים שתשלמו על כך!

אחרי שנגענו בכל הנקודות החשובות ביותר בהיסטוריה הכלכלית של יוון ובמצבה המשתפר בהתמדה בשנים האחרונות והיכרנו את כל מסלולי ההשקעה שאתונה בירתה מציעה, הגיע הזמן שתכירו עוד מספר נתונים אודות מיסוי עסקאות נדל"ן ביוון. כפי שהזכרנו לעיל, בשונה ממדינות רבות המקשות על משקיעים זרים להשקיע במדינתם, ביוון זה בדיוק ההפך. המצב הכלכלי הקשה של יוון הביא את הממשל לחבק כל משקיע זר שמסייע להתפתחותה והתקדמותה של הכלכלה המקומית. אחד היתרונות הגדולים ביותר שיוון מעניקה לכל משקיעה הזרים היא הגדרתם כתושבים (למשקיעים שהשקיעו 250,000 אירו ומעלה). אז כמה מיסים תשלמו על עסקת הנדל"ן שלכם באתונה? הרבה פחות מהמיסים שתשלמו בישראל. כלל המיסים שתשלמו ביוון הם מס רכישה ומס שכירות. מס רכישה ביוון עומד על כ 3% אחוזים בלבד בעוד בישראל תידרשו לשלם 5% על רכישת דירה להשקעה. כמו כן גם מס השכירות נחשב לנמוך במיוחד ועומד על כ 15% בלבד. נתונים אלה מצליחים למושך משקיעים רבים ממקומות מגוריהם מכל רחבי העולם במטרה ליהנות הן ממחירי דיור זולים במיוחד, הן מאחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 7% ל 15%, תלוי במסלולים השונים והן ממיסים נמוכים במיוחד. סיכום המיסים שתידרשו לשלם עבור רכישת דירה באתונה:

 

מס רכישה  כ 3%
מס שכירות  כ 15% 
מס שבח  0% (בעוד בישראל משלמים לא פחות מ25%!)

 

לסיכום, השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה בפרט מצליחות לעניין משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם שרואים את הפוטנציאל הגדול באזור. לאחר משבר כלכלי גדול, נראה שהכלכלה המקומית מתחילה את תהליך השתקמותה, מה שעתיד להוביל לעליות של עשרות אחוזים במחירי הדיור. בעקבות המשבר הכלכלי ישנם אזורים בהם מחירי הדיור נחתכו ב 30% עד 50%, מה שמאפשר למשקיעים רבים כיום לרכוש דיור במחירים זולים וליהנות מעליות ערך גבוהות של עשרות אחוזים תוך זמן קצר. באתונה בפרט ובכל יוון בכלל יש נכסים המאפשרים למשקיעים לבחור בין מסלולי ההשקעה השונים: נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי ועסקאות אקזיט בנדל"ן. המסלולים השונים מבטיחים לכל משקיע למצוא את ההשקעה המתאימה לו ביותר הן מבחינת הרווחים והן מבחינת רמות הסיכון. המסלול הבטוח ביותר הוא המסלול המניב שמזכה את משקיעיו ב 7% עד 10% תשואה שנתיים בעוד המסלול המסוכן ביותר הוא המסלול לעסקאות אקזיט המאפשר לבוחרים בו להישאר נזילים וליהנות מרווחים גדולים תוך זמן קצר.

 

בחרו את המסלול המתאים ביותר לפרופיל המשקיע שלכם ותיהנו מהשקעה בטוחה, רגועה ומתגמלת! 

החלטתם למשוך את כספי החיסכון מהפק"מ ולהתחיל להשקיע? חשוב שתכירו את פרופיל המשקיע האישי שלכם. ישנם משקיעים המחפשים השקעות בטוחות עם מינימום התעסקות, ולעומתם ישנם רבים אחרים שמוכנים לוותר על רמת הבטיחות הגבוהה לטובת הגדלת אחוזי התשואה השנתיים משכירות הנכסים. לשם כך ריכזנו עבורכם את שלושת מסלולי ההשקעה על כלל יתרונותיהם, חסרונותיהם והסיכונים הכרוכים בהם כך שמה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחור את ההשקעה המתאימה ביותר עבורכם. אתונה מחבקת את המשקיעים הזרים ומלאה בלא מעט הזדמנויות השקעה המאפשרות גם למשקיעים קטנים עם כמה עשרות אלפי שקלים ליהנות מנכסים מניבים.

אתונה היא אחד היעדים האטרקטיביים ביותר בעולם להשקעות נדל"ן לטווחי זמן ארוכים לדעתם של לא מעט משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם. רוצים לדעת למה? בשורות הבאות נגע בכל הסיבות בגינן משקיעים רבים בוחרים להגיע מכל רחבי העולם דווקא לאתונה שביוון. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את הסיבה לכך שאתם חייבים למשוך את כל כספי החיסכונות שלכם שיושבים בתוכניות חיסכון בנקאיות או גרוע מכך, בחשבון העו"ש. אנשים רבים לא מודעים לעובדה שהדרך הבטוחה יותר להפסיד לא מעט כסך מידי שנה היא להפקיד אותו בבנק. לא מעט אנשים סבורים כי עולם ההשקעות מסכן את כספם ובמטרה להגן עליו הם בוחרים לשמור אותו בכספות הבנקאיות. איך ריכוז כל כספי החיסכון בפק"מ או בעו"ש גורם לכם להפסיד כסף? במילה אחת, אינפלציה.

האינפלציה בישראל בשיעור של כ 2% מידי שנה גורמת לערך הכסף שלכם להישחק. במילים פשוטות יותר, האינפלציה היא עליית מחירים תמידית שמאפשרת לכסף שלכם לקנות פחות. אם עד לפני עשור יכלתם לרכוש סל מוצרים בסיסי מלא בכ 180 שקלים, כיום תידרשו לשלם יותר מכפול מהסכום הזה על אותו סל מוצרים בדיוק. הכסף שנשאר בחשבון העו"ש או בתוכניות החיסכון נטולי הריבית של הבנקים השונים אמנם מספרית לא משנה, אך ערכו יורד באופן קבוע מידי שנה. החלופה הטובה ביותר לתוכניות החיסכון השונות היא השקעה בעולם הנדל"ן, אבל למה דווקא אתונה? רגע לפני שנגע בכל היתרונות הגדולים של אתונה, חשוב שתכירו את הכוחות המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בכל רחבי העולם.

כך תדעו להעריך את מחירי הדיור באזורים שונים בכל רחבי העולם בהווה ובעתיד – שיטות שחייבים להכיר!

כל משקיעי הנדל"ן בוחנים את מחירי הדיור באזור ההשקעה שלהם על ידי בחינת מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. הכוחות המשפיעיםהשקעת נדל"ן מניב באתונה שביוון ביותר על תנועות מחירי הדיור הם הביקוש וההיצע כך שככל שהביקוש גבוה מההיצע הקיים, מחירי הדיור עולים וכן להיפך, ככל שההיצע הקיים גדול יותר מהביקוש, מחירי הדיור יורדים. כלל חשוב זה יאפשר לכם לבחון את מחירי הדיור בכל שווקי העולם ולהבין האם המחירים באזור צפויים לעלות או שמא הם עומדים לפני בלימה ואף ירידה בשנים הקרובות. נקודה נוספת המסייעת למשקיעים להעריך את מחירי הדיור בעתיד הרחוק באזורים שונים בכל רחבי העולם היא קצב גידול הביקושים לעומת קצב גידול התחלות הבנייה. ככל שקצב גידול הביקושים מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה, מחירי הדיור ימשיכו לעלות בקצב עולה גם בשנים הבאות. מנגד, ככל שקצב התחלות הבנייה מהיר יותר מקצב גידול הביקושים, מחירי הדיור צפויים להתחיל להיבלם בשנים הקרובות ואף להתחיל לרדת. כעת חשוב שתכירו את הסיבות בגינן אתונה סומנה על ידי משקיעים רבים כאחד היעדים האטרקטיביים בעולם.

היתרונות הגדולים של אתונה

ריכזנו עבורכם את כל היתרונות שיש לאתונה להציע למשקיעיה, והם:

  1. ביקוש גבוה מההיצע – מאזן הכוחות בין ההיצע לביקוש באתונה בפרט ובכל יוון בכלל משחק לטובת המשקיעים. רמות הביקוש באתונה גבוהות משמעותית מההיצע הקיים באזור, מה שגורם למחירי הנכסים לעלות. גם הבחינה השניה שמתמקדת בקצב עליית הביקוש לעומת קצב התחלות הבניה החדשות במטרה לנסות ולנבא את תנועת המחירים בשנים הבאות נראית חיובית. קצב גידול הביקושים מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה מה שמעיד על המשך עליות מחירים משמעותיות לאורך לא מעט שנים. משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם ישמחו שערך הנכסים שלהם יעלו בעשרות אחוזים בשנים בודדות, מה שנראה לגמרי הגיוני בנכסים הממוקמים באזורי הביקוש של אתונה.
  2. קרבה גאוגרפית לישראל – חוששים להשקיע מעבר לים בשל המרחק והקושי לתקשר עם השוכרים או הרשויות המקומיות? אתונה שביוון היא התשובה הטובה ביותר עבורכם. הקרבה הגאוגרפית לישראל מאפשרת למשקיעים רבים להגיע לדירתם תוך כ 45 דקות טיסה בלבד. נסיעה בין קצוות העיר תל אביב בשעות העומס תקח לכם יותר מ 45 דקות.
  3. מחירים דיור נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הדיור בישראל – אחת הסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים בשנים האחרונות להתחיל להשקיע את כספם מעבר לים היא מחירי הגיור היקרים. מחירי הדיור בישראל עולים באופן כמעט רציף במשך כשני עשורים. המחירים היקרים כוללים שני חסרונות, האחד הוא הקושי של משקיעים קטנים עם הום עצמי נמוך לאתר נכסים אטרקטיביים באזורי הביקוש והשני הוא כמובן פגיעה ישירה באחוזי התשואה השנתיים. מנגד, מחירי הנכסים באתונה מאפשרים גם למשקיעים קטנים עם חיסכון של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד למצוא נכסים אטרקטיביים להשקעה באזורי הביקוש. כמו כן המחירים הזולים מגלמים פוטנציאל רווח גדול יותר בעתיד הקרוב ומאפשרים למשקיע ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 5% ל 10% מהשכרת הנכס מידי שנה.
  4. אחת הערים התיירותיות בעולם – יוון בכלל ואתונה בפרט מצליחות למשוך מיליוני תיירים מידי שנה. על אף שהתיירים הרבים לאמה היתרונות של השקעת נדל"ן באתונה צריכים בית קבע באזור, הם צריכים קורת גג לגור בה לכל תקופת הטיול שלהם. נתון זה מעלה משמעותית את רמות הביקוש על דיור ביוון. כמו כן חשוב לדעת שהתיירים הרבים מאפשרים למשקיעים לשווק את דירות המגורים שלהם בתור דירות נופש לטווחי זמן קצרים. דירות נופש לטווחי זמן קצרים מצליחות להניב לבעליהן אחוזי תשואה גבוהים משמעותית מאחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים לטווחי זמן ארוכים. השכרת דירת נופש לתקופות זמן קצרות יכולה להניב למשקיעים כ 10% ומעלה מידי שנה.
  5. מגמת עלייה מתמדתמחירי הדיור ביוון בכלל ובאתונה בפרט נמצאים במגמת עלייה מתמדת מזה לא מעט שנים. מגמת עלייה זו מאפשרת למשקיעים רבים מכל רחבי העולם להרגיש מספיק בטוחים בהמשך המגמה. מחירי הדיור ביוון עלו בכ 9.5% בשנה שעברה, עליה משמעותית שצפוייה להמשיך גם בשנים הבאות.

עידוד משקיעים זרים – בשונה ממדינות רבות המנסות להרחיק משקיעים זרים ממחוזותיה, ביוון דווקא מעודדים משקיעים רבים עם שלל הטבות. אחת מההטבות הגדולות ביותר שמשקיעים זרים מקבלים היא מעמד של תושב לכל משקיע מסכומים של 250,000 אירו ומעלה. הטבה זו ועוד רבות אחרות הופכות את יוון כולה כיעד אטרקטיבי במיוחד למשקיעים זרים הרוצים ליהנות הן מאחוזי תשואה גבוהים מהשכרת דירתם והן מעליית ערך משמעותית במרוצת השנים.

הכירו את מצבה הכלכלי של יוון – על אך המהלומות, בשנים האחרונות יוון חווה התייצבות והתבססות

אתונה כיעד אטרקטיבי להשקעה בנדל"ן בשנת 2022מעבר ליתרונות הגדולים של אתונה, חשוב שתכירו גם את מצבה הכלכלי של יוון. משקיעי נדל"ן רבים בוחנים את המצב הכלכלי של הממשל המקומי במטרה להבטיח שההשקעה שלהם בטוחה ואינה חשופה לממשל דיקטטורי או חסר יציבות כלכלית. ואכן, ההיסטוריה הכלכלית יוון אינה מרשימה במיוחד ומצליחה להרתיע לא מעט משקיעים. משנת 2008 ועד שנת 2017 יוון הייתה המצוקה כלכלית של ממש. במהלך כל השנים הללו היא ספגה מכות כלכלית קשות שכמעט והצליחו להכניע אותה. הממשל המקומי היה פסע מהכרזה על פשיטת רגל וכל תושביה מלאו את הרחובות בהפגנות גדולות במיוחד. אחוזי האבטחה נסקו לממדים אדירים והכל היה נראה מורכב ומאתגר במיוחד. אך מאז ועד היום כל מדינות האירו סייעו לכלכלה היוונית לעמוד שוב על רגליה והחל משנת 2017 המצב נראה שונה בתכלית. הסיבה המרכזית בגינה יוון נקלעה למצב כלכלי מורכב כל כך שליווה אותה במשך שנים ארוכות היא המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008. המשבר הגדול גרר קריסה של עשרות אחוזים במחירי הדיור ביוון ובעוד לא מעט שווקי דיור בכל רחבי העולם. ליוון לא היו הכלים להתאושש מהמכה הקשה עד שבשנת 2015 נחתמו לא מעט הסכמים על כל נושיה במטרה לסייע לה להתחיל לעמוד על רגליה ולהתאזן מבחינה כלכלית.

כך מאתרים נכסים במחירי מבצע – המחירים התחילו לעלות רק ב 2017!

ואכן כך קרה, החל משנת 2015 נרשמה התמתנות בירידות מחירי הנדל"ן באזור ועד מהרה מחירי המחירים נבלמו לחלוטין. כשנתיים של דשדוש מחירים הביאו לפריצה חיובית ושינוי מגמה בשנת 2017. משנת 2017 מחירי הדיור ביוון התחילו במגמת עלייה יציבה ואנשי מקצוע רבים מעריכים שמכאן פני המחירים צפונה בלבד. ההתאוששות הכלכלית של יוון מרשימה וצפוייה להמשיך בקצב מסחרר גם בשנים הקרובות. חוששים להשקיע במדינה שיציבותה הכלכלית החלה רק לפני כארבע שנים? משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם רואים בכך הזדמנות שבכלל לא בטוח שתחזור בעתיד. המשבר הכלכלי בשנת 2008 גרם למחירי הנדל"ן בכל רחבי העולם לרדת באחוזים רבים וכל מי שהיה מספיק חכם לקנות אז, כנראה שהספיק להכפיל ואף לשלש את השקעתו. יוון נמצאת במצב די דומה, היציאה מהמשבר הכלכלי שלה החלה לפני שנים בודדות ולכן מחירי הדיור באזור עדיין זולים במיוחד. ירידות המחירים ביוון נעות בין 30% ועד 50% מערך הנכסים טרם פרוץ המשבר, מה שמאפשר למשקיעים להכפיל את כספם תוך שנים בודדות.

בירת יוון היא אחת הערים המתויירות ביותר – הוקמה לפני 4,000 שנה ומושכת מיליוני תיירים בכל שנה

אחד היעדים האטרקטיביים ביותר שמשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם מסמנים ביוון הוא אתונה. העיר אתונה היא עיר הבירה של יווןמה היתרונות שמציעה אתונהלמשקיעי הנדל"ן והיא הוקמה לפני כ 4,000 שנה. ההיסטוריה הארוכה והמפוארת של העיר מצליחה למשוך תיירים רבים מכל רחבי העולם כך שמעבר לעיר הבירה של יוון, אתונה היא גם אחת הערים המתויירות ביותר. מחירי הדיור באתונה מעט יקרים יותר בהשוואה לערים קטנות ופחות מפותחות, אך בכל זאת משקיעי נדל"ן רבים רואים בעיר פוטנציאל גדול לצמיחה ושגשוג. מעבר להיותה עיר היסטורית ותיירותית במיוחד, כיום בירת יוון משמשת גם כמרכז תרבותי, עסקי ופוליטי של המדינה כולה. כלל היתרונות הללו גורמות לעליית ביקוש משמעותית בעיר הבירה, מה שצפוי להוביל לעליות מחירים בקצב גבוה יותר בהשוואה לכל שאר ערי יוון. בעוד אחוזי התשואה השנתיים מדירה באזורי ביקוש בישראל עומדים על כ 2.5% עד 4% לכל היותר, אחוזי התשואה שתקבלו מהשקעה באתונה עומדים על לא פחות מ 6% עד 10%. התשואה הגבוה, פוטנציאל הפיתוח והתיירים הרבים גורמים לכך שמשקיעים רבים נושאים את עיניהם דווקא לעיר אתונה.

כל המיסים שאתם חייבים להביא בחשבון

לאחר שהכרנו את ההיסטוריה הכלכלית של יוון וכן את כל הסיבות בגינן משקיעי נדל"ן רבים סבורים שבנסיבות אלה מחירי הדיור באתונה מגלמים מזדמנות של ממש, חשוב להכיר את תשלומי המיסים שתידרשו לשלם על עסקאות נדל"ן באתונה בפרט וביוון בכלל. ראשית, חשוב לדעת שבשונה מממשלות רבות בכל רחבי העולם, יוון מחבקת את המשקיעים הזרים ומסייעת להם בהטבות רבות. המיסים המקומיים על משקיעים זרים נמוכים בהשוואה למדינות רבות בכל רחבי העולם. אך בכל זאת, חשוב מאוד להביא בחשבון את כל המיסים וההוצאות הנלוות במטרה לוודא שהעסקה שלכם אכן תשתלם. משקיעים רבים בתחילת דרכן לא מביאים בחשבון את כל ההוצאות הנלוות, לרבות תשלומי מיסים, תשלומי עורך דין, תשלומי רישום, שיפוץ במידת הצורך ועוד. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם את כל תשלומי המיסים וההוצאות הנוספות שתידרשו להוציא עם רכישת נכס להשקעה באתונה. נתחיל מהמיסים, מס הרכישה עומד על כ 8% משווי הנכס בלבד. ישנן לא מעט מדינות בכל רחבי העולם שגובות מיסים גבוהים הרבה יותר.

יוון מקבלת משקיעים זרים בזרועות פתוחות!

כמו כן יוון מעניקה לכל המשקיעים הזרים פטור מלא ממס שבח. לשם ההשוואה בישראל תידרשו לשלם 25% מסך הרווחים שלכם בעת מכירת הדירה. המס שתידרשו לשלם על הרווחים השוטפים מההשקעה משתנים בהתאם לגובה הרווח ועומדים על כ 7.5% בממוצע. מס נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא מס העברה. מס העברה הוא מס על פעולת העברת הבעלות על שם המשקיע והוא עומד על כ 3.1% משווי העסקה. מס בעלות הנכס אף הוא חייב להיכלל בחישובים שלכם ושיעורו נע בין 0.1% ל 1.15% משווי העסקה. חשוב לדעת שהממשל היווני חתם הסכם אמנה עם ישראל המבטיח לכל משקיעי הנדל"ן הישראלים הגנה מלאה תשלומי כפל מיסים. במדינות רבות בכל רחבי העולם ללא אמנה חוקית, משקיעים בתחילת דרכם נאלצים לשלם כפל מיסים ללא ידיעתם. מעבר לכך, חשוב להביא בחשבון את הוצאות עורך הדין שעומדות על כ 1% משווי הנכס וכן שיפוץ קוסמטי לשיפור מראה הדירה במידת הצורך.

לסיכום הדברים בצורה מיטבית ערכנו טבלה הכוללת את כל ההוצאות הנלוות והמיסים שחשוב שתביאו בחשבון כשאתם מחשבים את רווחיות העסקה.

מיסים והוצאות נלוות עלויות
מס רכישה 8% משווי הנכס
מס שבח בעת המכירה פטור מלא
מס רווח שוטף פרוגרסיבי, כ 7.5% בממוצע
תשלום לעורך דין כ 1% משווי העסקה
מס העברה כ 3.1% משווי הנכס
מס בעלות הנכס נע בין 0.1% ועד 1.15% משווי הנכס
שיפוץ כמה עשרות אלפי שקלים נוספים

אלה הפרמטרים שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם בוחרים את השכונה המנצחת באתונה!

רוצים לדעת לבחור נכון את השכונות האטרקטיביות ביותר באתונה? המדריך המלא להשקעות נדל"ן ביוון בכלל ובאתונה בפרט בחר עבורכם את כל הדגשים החשובים ביותר שיעזרו לכם להתמקד עם השכונות המנצחות. חשוב להבין שהעובדה שרמות הביקוש לדיור ביוון גבוהות מרמת ההיצע הקיימת בשוק היא יתרון משמעותי שחשוב להביא בחשבון, אך חשוב לבחון לעומק את מצב הביקוש וההיצע בשכונות השונות. למרות שהעיר אתונה נחשבת למבוקשת במיוחד, עדיין ישנם אזורים עם רמות ביקוש גבוהות לעומת אזורים אחרים שאינם מבוקשים כלל. ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים ביותר שיעזרו לכם לאתר את השכונות המנצחות בלב ליבה של בירת יוון, אתונה.

 

  • קרבה לנתיבי תחבורה ציבורית ראשיים – משקיעים רבים בוחרים נכסים באזורים הסמוכים לנתיבי תחבורה ציבורית ראשיים מתוך הנחה שהביקוש לאזורים אלה גבוה במיוחד. אנשים רבים רוצים לגור במרחק הליכה מנתיבים ראשיים של תחבורה ציבורית שיוכלו להוביל אותם לכל פינה בעיר בקלות, בנוחות ובמהירות. מבדיקות רבות שנערכו בלא מעט מדינות עולה כי ערך הנכסים הסמוכים במרחק של מספר דקות הליכה מנתיבי תחבורה ציבורית ראשיים עלו בכ 10% עד 20% עם תחילת פעילות התחבורה הציבורית. רוצים פריים לוקיישן? וודאו שהנכס שלכם סמוך לאוטובוסים, רכבות או לכל הפחות צירי תנועה ראשיים.

 

  • קרבה ליעדים תיירותיים – כפי שציינו לעיל, יוון היא אחת המדינות המתויירות ביותר בעולם. בירתה אתונה, מצליחה למשוךהיכן כדאי להשקיע בפרויקטים של נדל"ן באתונה שביוון מיליוני תיירים מידי שנה שמגיעים לבקר באתרים ההיסטוריים באזור. כפי שהסברנו מעלה, על אף שהתיירים מגיעים לאתונה לתקופות זמן קצרות, בכל זאת הם צריכים קורת גג לגור בה, מה שמגדיל משמעותית את רמות הביקוש באזור. יתרון נוסף שיש לקרבה לאתרים תיירותיים הוא האפשרות להשכיר את הדירה לטווחי זמן קצרים. דירה שמניבה כ 7% מהשכרתה לתקופות זמן ארוכות יכולה להניב בין 10% ל 15% מהשכרה לתקופות זמן קצרות. העובדה שיוון נהנת מתנאי מזג אוויר מצויינים במשך רוב ימות השנה מאפשרת לתיירים לבקר בה באופן רציף כך שדירה טובה בפריים לוקיישן תוכל להיות מושכרת לטווחי זמן קצרים במהלך רוב ימות השנה.

 

  • קרבה למרכזי קניות, פנאי ובידור – משקיעי נדל"ן רבים מגדירים פריים לוקיישן על בסיס הקרבה למרכזי קניות, פנאי ובידור שימצאו את כל צרכיו של המתגורר באזור. מי מאיתנו לא היה רוצה ללכת מספר דקות בודדות לקניונים, סופרים, מסעדות ומקומות פנאי שונים? הקרבה לאזורים הללו הופכת כל דירה למבוקשת במיוחד כך שגם תוכלו ליהנות מעליית ערך גבוהה ומהירה יותר וגם תצליחו להשכיר את דירתכם ללא כל בעיה.

כלל הפרמטרים הללו מסייעים למשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם לסמן פריים לוקיישן בו רמות הביקוש גבוהות במיוחד. אז לפני שאתם ממהרים לרכוש נכסים שונים באתונה על סמך הנהירה של המשקיעים הרבים מכל רחבי העולם, חשוב לזכור שלא כל אתונה אטרקטיבית להשקעה. אתם חייבים לאתר את האזורים החמים ביותר המוגדרים על ידי משקיעים רבים פריים לוקיישן. כעת נעבור לאפשרויות המימון השונות המסייעות למשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם למנף את כספם וליהנות מאחוזי מימון גבוהים לכל עסקה.

הכירו את עיקרון המינוף – מפחדים ממשכנתא? משקיעי נדל"ן מקצועיים דווקא מחבקים אותה!

לפני שניגע באפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר שיש ליוון להציע למשקיעיה, חשוב להבין את החשיבות של מינוף כספיכם. אנשיםכיצד לבחור את השכונה המתאימה להשקעה מניבה בנדל"ן באתונה רבים חוששים מהלוואת המשכנתא ושואפים לקחת הלוואות קטנות ככל הניתן. לעומתם, משקיעי נדל"ן רבים חושבים בדיוק ההפך ושואפים לקבל את המימון הגבוה ביותר לכל עסקה. מדוע? במטרה להבהיר את הנקודה בחרנו דוגמה פשוטה. שני אנשים עם חיסכון של 500,000 שקלים רוצים להתחדש עם דירה להשקעה. האדם הראשון בוחר לקנות דירה בשווי 500,000 שקלים ללא הלוואה כלל כך שהוא נהנה מהיום הראשון מהשכרת הנכס. לעומתו, המשקיע שבוחר להיעזר בהלוואת המשכנתא כמינוף, בוחר לרכוש שתי דירות במחיר של 500,000 שקלים כל אחת ( 250,000 שקלים הון עצמי + 250,000 שקלים הלוואת משכנתא על כל נכס). המשקיע אמנם ידרש לשלם החזרי משכנתא אך הנכסים שברשותו יכסו את כל ההחזר החודשי ואף ברוב המקרים ישאירו לו עודף של כמה מאות ואף אלפי שקלים מידי חודש. לאחר תום שנות ההחזרים המשקיע שבחר לעשות שימוש בהלוואת המשכנתא יהיה בעלים של שתי דירות בעלות כוללת של 1,000,000 שקלים והכנסה פסיבית של כ 5,000 שקלים מידי חודש מהשכרתם, בעוד המשקיע הסולידי שבחר להימנע מהלוואת המשכנתא ישאר בעלים של נכס אחד בלבד בשווי 500,000 שקלים והכנסה פסיבית מהשכרתו בשווי 2,500 שקלים.

הכירו את אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר

אז אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר הן הלוואת משכנתא, הלוואה קצרת מועד, משכון נכס קיים והכנסת משקיע משלם לעסקה. נתחיל מהאפשרות הגדולה והאטרקטיבית ביותר, הלוואת המשכנתא.

משכנתא

הלוואת המשכנתא היא האפשרות הטובה ביותר למימון נדל"ן. הלוואת המשכנתא מאפשרת ללווה ליהנות מריביות נמוכות במיוחד, סכומי כסף גדולים ופריסה לתשלומים רבים על פני עשרות שנים. כלל הנתונים הללו הפכו את הלוואת המשכנתא לאפשרות המימון הגדולה ביותר לרכישת נכסים. חשוב להדגיש ולומר כי הלוואת המשכנתא כוללת לא מעט מסלולים שונים המתאימים לצרכיו האישיים של כל לווה. אם אתם לא עוסקים בתחום ולא מכירים לעומק את כל האפשרויות הקיימות, מומלץ להסתייע ביועץ משכנתאות פרטי ומקצועי שעבר הכשרה מלאה ומכיר את כל המסלולים הקיימים. גם הבנקים יעמידו לרשותכם יועצים, אך ברוב המקרים צורכי הבנק יעמדו לנגד עיניהם הרבה לפני הצרכים האישיים שלכם. באשר לאחוזי המימון, חשוב לקבל הצעות אישיות מהבנקים המקומיים על בסיס ההכנסה החודשית של כל משקיע, התחייבויותיו השונות, משך שנות ההלוואה ועוד. הבנקים בישראל מעמידים לרשות הציבור עד 75% מימון לדירה ראשונה ועד 50% מימון לדירה שניה ומעלה. לסיכום אפשרויות המימון השונות:

סוג ההלוואה מאפייני ההלוואה
משכנתא סכומי כסף גדולים, טווחי זמן ארוכים, ריביות נמוכות
הלוואה קצרת מועד סכומי כסף קטנים, טווחי זמן קצרים עד בינוניים, ריביות גבוהות
משכון נכס קיים סכומי כסף גדולים, טווחי זמן ארוכים, ריביות נמוכות
משקיע משלם ללא תנאים מוגדרים

מסלול השקעה מבוקש באתונה – נדל"ן מניב

כל שנותר זה להכיר לעומק את מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר באתונה. מסלול ההשקעה הראשון הוא המסלול הגדול בעולם הנקרא השקעות נדל"ן מניב. השקעות נדל"ן מניב הן השקעות ארוכות טווח במסגרתן המשקיע קונה נכס ומשכיר אותו לטווחי זמן ארוכים. ישנן לא מעט יתרונות למסלול השקעה זה כאשר המרכזיים שבהם הם: מסלול השקעה בטוח למדי, מסלול השקעה פשוט למשקיע המתחיל, מסלול השקעה המבטיח למשקיעיו הכנסה חודשית המעוגנת בחוזה, מסלול השקעה הכולל רווחים משני אפיקים שונים, הראשון הוא השכרת הנכס והשני הוא עליית ערכו. משקיעים רבים מכל רחבי העולם הבוחרים באתונה כיעד אטרקטיבי להשקעה בוחרים במסלול נדל"ן מניב ונהנים מכ 7% תשואה מהשכרת הנכס ומעליית ערך משמעותית תוך זמן קצר. לסיכום המסלול:

יתרונות חסרונות/סיכונים
מסלול השקעה בטוח אחוזי תשואה יחסית נמוכים
מסלול השקעה פשוט התעסקות עם שוכרים
מסלול השקעה עם הכנסה חודשית קבועה סכנה בבחירת שוכרים מפוקפקים שלא משלמים בזמן
מסלול השקעה עם שני אפיקי רווח – השכרת הנכס ועליית ערכו במרוצת השנים סכנה בבחירת שוכרים מפוקפקים שלא מפנים את הדירה במועד הנקוב בחוזה

 

מסלול השקעה נוסף – דירות נופש

מסלול השקעה נוסף המתאים לאתונה הוא רכישת דירות נופש והשכרתן לתקופות זמן קצרות. משקיעים רבים בוחרים להשקיע בדירות נופש באתונה במטרה ליהנות מכמות התיירים הגדולה במהלך רוב ימות השנה. מזג האוויר במקום מאפשר לתיירים להגיע במהלך רוב ימות השנה כך שישנם שוכרים פוטנציאליים רבים שישמחו לשכור את דירות הנופש של המשקיעים. מסלול השקעה זה מאפשר למשקיע להגדיל משמעותית את אחוזי התשואה אך מנגד הוא נחשב להרבה פחות בטוח ממסלול השקעות נדל"ן מניב. לסיכום המסלול:

 

יתרונות חסרונות/סיכונים
אחוזי תשואה גבוהים – בין 10% ל 15% בשנה רמת בטיחות נמוכה
תיירים רבים המהווים שוכרים פוטנציאליים נכסים יקרים

לסיכום, אתונה, בירת יוון מספקת למשקיעיה הזדמנויות השקעה רבות ואטרקטיביות במיוחד. לא סתם משקיעי נדל"ן רבין מכל רחבי העולם בוחרים דווקא את אתונה. רוצים להתחדש עם נכסים במחירי מבצע ובמרחק 40 דקות טיסה מישראל? אתונה היא התשובה הטובה ביותר עבורכם!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו